۱۴ آذر ۱۴۰۱ | 22:03
کد خبر : 111887

درآمد 586.000 میلیارد ریالی بانک ملت از محل اعطای تسهیلات

درآمد ۵۸۶٫۰۰۰ میلیارد ریالی بانک ملت از محل اعطای تسهیلات

بانک ملت اطلاعات و صورت های مالی یک ماهه منتهی به پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرد که بر اساس آن، این بانک خصوصی در ۸ ماهه ابتدای سال از محل اعطای تسهیلات، بیش از ۵۸۵٫۷۸۴ میلیارد ریال درآمد در حساب های خود منظور کرده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک که با نماد وبملت و سرمایه ای بالغ بر ۲۶۲٫۰۰۰ میلیارد ریال از فعال‌ترین بانک‌های بورسی کشور محسوب می شود، از محل سپرده‌گذاری نیز تا پایان آبان‌ماه امسال، بیش از ۵۸٫۷۴۴ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

درآمد اوراق بدهی وبملت نیز در این مدت حدود ۲۲٫۴۲۶ میلیارد ریال، درآمد سرمایه گذاری‌های آن حدود ۲٫۵۹۰ میلیارد ریال و درآمد کارمزدی آن بالغ بر ۶۰٫۹۷۴ میلیارد ریال گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، درآمد بانک ملت از محل اعطای تسهیلات در یک ماهه آبان ۱۴۰۱، رقمی بیش از ۸۶٫۷۹۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

در بین تسهیلات اعطایی از سوی بانک ملت، عقد مرابحه بیشترین درآمدزایی را برای این بانک با مبلغی بالغ بر ۲۷۹٫۳۴۴ میلیارد ریال به همراه داشته و پس از آن نیز، عقود سلف با درآمدزایی ۸۰٫۸۴۹ میلیارد ریالی و فروش اقساطی با درآمدزایی بیش از ۲۸٫۱۶۶ میلیارد ریالی قرار گرفته اند.

بر اساس اطلاعات درج شده روی سامانه کدال سازمان بورس، مانده سپرده های سرمایه گذاری پایان دوره آبان ماه بانک ملت، رقمی بالغ بر ۸٫۹۰۸٫۲۳۶ میلیارد ریال بوده است.

در عین حال، این بانک بزرگ بازار سرمایه‌، در ۸ ماهه ابتدای سال بیش از ۳۱۲٫۹۵۷ میلیارد ریال به سپرده‌گذاران خود سود پرداخت کرده است.

لباسکار صنعتی کسا