۰۲ آذر ۱۴۰۱ | 21:03
کد خبر : 110658

کسب رتبه اول محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران و جایگاه پنج ستاره ای در صنعت پالایش نفت کشور

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از کسب رتبه اول محیط زیستی این شرکت در صنعت پالایش نفت کشور خبر داد.

به گزارش برداشت روز، حامد آرمان فر با اعلام این خبر گفت: در چهل و یکمین نشست کمیته تخصصی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی طی بررسی های به عمل آمده و ارزیابی های صورت گرفته از اقدامات محیط زیستی پالایشگاه های نفت کشور، شرکت پالایش نفت تهران توانست ضمن کسب جایگاه پنج ستاره، رتبه اول محیط زیست را که حاصل عملکرد و تلاش های صورت گرفته این شرکت در سال ۱۴۰۰ بوده است کسب نماید.

وی با اشاره به طرح ها و برنامه های محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران در ۶ حوزه مدیریت و کاهش آلاینده های هوا و تغییرات اقلیمی، مدیریت آب و پساب، مدیریت پسماند، کنترل آلودگی خاک و آب زیرزمینی، مدیریت مخاطرات زیست‌محیطی و همچنین اقدامات صورت گرفته جهت جامعه شهری و جوامع محلی اطراف پالایشگاه بیان داشت: با پرداخت هزینه انتقال و لوله گذاری آب تهران به باقرشهر و روستاهای اطراف با هدف صیانت از جامعه شهری در جهت تامین آب شرب مناسب برای مردم جنوب تهران اقدامی ماندگار صورت گرفت. به طور کلی اجرای طرح های توسعه ای در کشور و دیگر طرح های کنترل مصرف اقداماتی شجاعانه از سوی پالایشگاه ها خواهد بود که موجب کاهش آلایندگی و کمک به حفظ محیط زیست می شود. شرکت پالایش نفت تهران در این زمینه تلاش داشته ضمن انجام هرگونه همکاری با سازمان محیط زیست استان تهران، رویکردی متفاوت در این خصوص اتخاذ نماید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران پیرامون طرح های محیط زیستی آتی این شرکت اظهار داشت: طراحی، مهندسی، ساخت و نصب واحد تصفیه نفتای سنگین CCR، کاهش بنزن و اتان زدائی گاز مایع، پروژه ارزیابی اثرات زیست محیطی احداث واحد RCD جهت کاهش گوگرد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه بر اساس استاندارد ۲۰۲۰، احداث واحد بهینه سازی و کاهش نفت کوره تولیدی (Fuel Oil Upgrading) و طرح های پتروپالایشی در راستای بهبود محصولات با ارزش افزوده بالا و همچنین احداث خط ۶۳ کیلو ولت و اتصال نیروگاه گازی ری به پست برق پالایشگاه از جمله اقدامات محیط زیستی است که در شرکت پالایش نفت تهران در حال پیگیری و اجراست.

آرمان فر در خاتمه تصریح کرد : بی شک کسب این موفقیت مهم مرهون تلاش و کوشش کلیه همکارانم در شرکت پالایش نفت تهران بوده است که به نوبه خود از زحمات یکایک آن ها تشکر و قدردانی می نمایم.

الگو برداری صنعت پالایش نفت کشور از بهداشت صنعتی شرکت پالایش نفت تهران

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و پالایشگاه های کشور از واحد بهداشت صنعتی شرکت پالایش نفت تهران الگو برداری کردند.

چهل و سومین کمیته تخصصی بهداشت کار/ صنعتی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با حضور زارعی رئیس بهداشت ستاد پالایش و پخش فرآورده های نفتی و جمعی از روسا و نمایندگان بهداشت صنعتی شرکت های پالایشی کشور با هدف الگو برداری از اقدامات و دستاورد های شرکت پالایش نفت تهران برگزار شد.

محور این نشست ارزیابی و الگوبرداری از فعالیت های واحد بهداشت صنعتی شرکت پالایش نفت تهران، به ویژه فعالیت‌های صورت گرفته در سال های اخیر بود.

در این دیدار پیرامون مسائلی چون ارائه تجربیات از مراحل انجام و تکمیل پروژه تحلیل مخاطرات شغلی JHA و ارزیابی ارگونومیک مشاغل جهت بالغ بر ۸۵۰ سمت، استفاده از خروجی پروژه جهت هدف‌گذاری اقدامات در واحدهای عملیاتی و همچنین پیگیری کاهش مواجهات مشاغل با ریسک بالا بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در خصوص انجام اقدامات پیشگیرانه در کنترل مواجهات کارکنان با عوامل شیمیایی یا فیزیکی و ارگونومی محیط کار و سوابق پیگیری خرید دستگاه تصفیه هوای اتاق کنترل گرانول سازی از یک شرکت دانش‌بنیان گزارشی کامل ارائه شد.

پس از آن با هماهنگی ریاست محترم کارگاه مرکزی از اقدامات خلاقانه و نوآورانه توسط کارشناسان آن مجموعه جهت ساخت تجهیزات در راستای کاهش فشار ارگونومی و فیزیکی در فعالیت های تعمیراتی بر کارکنان تعمیرات و کارگاه مرکزی بازدید میدانی صورت پذیرفت. از جمله این دستگاه‌ها به دستگاه بشکه بر، فلنج گیر، آچارهای چکش خوار و هود پلاسما می توان اشاره نمود که این اقدامات ارزنده بسیار مورد توجه بازدید کنندگان شرکت های پالایشی قرار گرفت.

بازدید از بخش های فیزیوتراپی، اورژانس سوختگی، پرستاری و … مرکز سلامت کار شرکت پالایش نفت تهران در ادامه این نشست صورت گرفت.

باید اشاره داشت به منظور بازتوانی بیماری های شغلی دسترسی کارکنان به امکانات جدید فیزیوتراپی با پیگیری های صورت گرفته واحد بهداشت صنعتی، تجهیزات جدیدی طی دوسال اخیر خریداری شد که دستگاه لیزر پر توان، استیمولاتور و مگنت تراپی از جمله این تجهیزات می باشد. علاوه بر آن در بخش پرستاری جهت انجام معاینات مشاغل آتش نشانی و حراست دستگاه تست هوازی از ابتدای سال جاری به منظور سهولت دسترسی همکاران نصب و راه اندازی گردید.

لباسکار صنعتی کسا