۲۴ آبان ۱۴۰۱ | 18:49
کد خبر : 109663

براساس عملکرد بیمه پارسیان مشخص شد

کسب رتبه ششم حق بیمه تولیدی ناخالص و تثبیت جایگاه سطح یک توانگری مالی

برنامه‌های مدیریتی و طرح‌های فناورمحور شرکت بیمه پارسیان سبب شد تا این شرکت‌ بیمه‌ای خصوصی با حفظ جایگاه خود همانند سال های اخیر در سطح توانگری یک مالی قرار بگیرد به نحوی که «پارسیان» در کنار ثبت تراز مثبت ۷۴ درصدی در عملکرد هفت ماهه نخست سال جاری، جایگاه ششم را در آخرین رنکینگ شرکت‌های بیمه‌ای از حیث درآمد حق بیمه تولیدی ناخالص کسب کرد.

به گزارش برداشت روز، شرکت های بیمه در مهرماه ۱۴۰۱ موفق به فروش ۷۶۹۳٫۴۶ میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است که سهم بیمه پارسیان در این میان افزایش ۸۰ درصدی نسبت به مشابه در سال گذشته است. به گفته مدیرعامل بیمه پارسیان، این شرکت بیمه‌ای درصدد بوده تا درآمد بیشتری از پرتفوی زندگی کسب کند، به همین منظور برنامه های عملیاتی توسعه و مارکتینگ خود را تغییر داده است.

«پارسیان» با سرمایه ثبت شده ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۵,۱۵۹,۶۶۳ میلیون ریال سود محقق کرد. اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای حسابرسی شده دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ نشان می‌دهد که این شرکت بیمه‌ای به ازای هر سهم ۴۳۰ ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۲ درصد افزایش داشته است.

بر همین اساس، شرکت بیمه پارسیان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ از محل فروش حق بیمه ۵,۲۲۷,۸۳۵ میلیون ریال درآمد داشته و شرکت در این ماه تراز مثبت ۴۱ درصدی را ثبت نموده است.

علاوه بر این، پارسیان طی عملکرد ۷ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ از محل فروش حق بیمه ۳۵,۷۷۳,۰۵۴ میلیون ریال درآمد داشته و طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۷۴ درصدی را ثبت نموده است.

میزان خسارتی که “پارسیان” در مهرماه به مشتریان تحت پوشش خود پرداخت کرد مبلغی نزدیک به ۳۷۰ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه نیز مجموع خسارات پرداخت شده توسط “پارسیان” برابر با ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان به ثبت رسید. همچنین لازم به ذکر است که در مهرماه این شرکت تراز مثبت ۴۱ درصدی را به ثبت رساند.

درآمد حق بیمه ناخالص ۲۴ شرکت بیمه‌ای منتخب در نیمه نخست امسال با رشدی ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده که سهم بیمه پارسیان ۵.۹ درصد می‌باشد.

بررسی‌ صورت‌های مالی و حساب سود و زیان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ شرکت بیمه پارسیان نشان می‌دهد که همچنان در حال رقابت در بالای جدول است و در رنگینگ نهایی درآمد حق بیمه ناخالص در جایگاه ششم ایستاده و تلاش می‌کند تا جایگاه خود را بهبود ببخشد. سهم این شرکت به ۵.۹ درصد در بیمه نخست امسال رسیده و مصمم است تا ترکیب پرتفوی خود را به صورت بهینه حفظ و جریان سودسازی‌اش را تقویت کند.

تغییر مارکتینگ و توسعه عملیاتی بیمه های زندگی در سبد بیمه پارسیان، کروکی آنلاین خسارت بیمه پارسیان که خدمتی کاملا ابتکاری و مبنایی فناورانه و نوآور دارد از جمله برنامه‌ها و طرح‌های «پارسیان» است که علاوه بر مشتری مداری به افزایش ارزش بازار این شرکت کمک خواهد کرد.

طرح‌های دیجیتالی‌سازی فعالیت‌ها و محصولات شرکت، راه‌اندازی باشگاه مشتریان، توسعه محصولات بانکی و بیمه‌ای مانند طرح نهال زندگی پارسیان، راه‌اندازی سامانه یکپارچه نظارت و اجرای درمان (سیناد)، راه‌اندازی سامانه تعیین برخط مقصر حادثه در بیمه‌های خودرو، توسعه برنامه کاربردی چتر همراه پارسیان، راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی بیمه‌نامه، استقرار سیستم‌های مدیریت نظیر ۳۴۰۰۰ منابع انسانی و ISO۹۰۰۱؛ ISO۱۰۰۰۲؛ ISO۱۰۰۰۴؛ ISO۱۰۰۱۵ و ۵S و تاسیس شرکت بیمه اتکایی آوای پارس بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده در بیمه پارسیان است.

 

لباسکار صنعتی کسا