۰۳ آبان ۱۴۰۱ | 18:56
کد خبر : 107549

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران پیشنهاد داد:

تشکیل پردیس فناوری معدن و صنایع معدنی در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد

دکتر رضا دستجردی به همراه جمعی از اساتید دانشگاه یزد روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱ از بخش های مختلف مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد بازدید به عمل آوردند. در این بازدید ابتدا دکتر مهدی استاد رحیمی مدیر مرکز به ارائه توضیحاتی در رابطه با فعالیت های آموزشی،تحقیقاتی و آزمایشگاهی مرکز پرداخت و برنامه های آتی مرکز از جمله تشکیل دپارتمان های تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی،توسعه فعالیت های آموزشی و تقویت زیر ساخت های آزمایشگاهی را تشریح کردند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، عضو هیئت مدیره ایمپاسکو نیز در جریان این بازدید پیشنهاد تشکیل پردیس فناوری معدن و صنایع معدنی را مطرح کرد و افزود: سیاست کلی و استراتژی مرکز باید در مسیر تأمین امکانات زیر بنایی مانند آب، برق،گاز و محوطه سازی جهت استقرار و سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان، فناور و واحد های تحقیق و توسعه حوزه معادن و صنایع معدنی از طریق فراخوان در محل مرکز باشد.

دستجردی همچنین عنوان کرد: امروزه استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و فناور می تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال جامعه داشته باشد ازاین رو حمایت از این شرکت ها به طوری که بتواند زمینه ساز تولید در جامعه بشود امری حیاتی است. وی افزود مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب استان و امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی،پژوهشی و آموزشی به استان های همجوار از جمله کرمان،اصفهان و فارس می تواند در تحقق این مهم بسیار تاثیرگذار باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین مطرح کرد: امروزه به دلیل خام فروشی در کشور، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا به ویژه در بخش معدن، بسیار ضرورت دارد و این در حالی است که استان های کرمان و یزد به عنوان اولین و دومین استان معدنی کشور از این مشکل رنج می برند که این خود می تواند ضرورت وجود مراکز تحقیقاتی همچون مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد را توجیه نماید.این مرکز می تواند با در نظر گرفتن شرایط ویژه معادن کشور و سهم گسترده آنها در تولید ناخالص داخلی کشور و با تکیه بر توان نیروی تخصصی و توسعه تجهیزات در پیشبرد اهداف کشور گام بردارد.

در پایان استاد رحیمی مطرح کرد: مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد در آستانه یک جهش بزرگ، با توجه به حمایت ها و سیاست های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار دارد از اینرو این مرکز تحقق شعار سال ۱۴۰۱ (تولید دانش بنیان،اشتغال آفرین) را وظیفه ذاتی خود می داند.

لباسکار صنعتی کسا