۰۲ آبان ۱۴۰۱ | 18:49
کد خبر : 107407

شرکت فولاد امیرکبیرکاشان/

پیاده سازی نظام های مدیریتی مبتنی بر سیاست های ابلاغی شرکت مادر و بازنگری ارکان جهت ساز استراتژیک

پیاده سازی نظام های مدیریتی مبتنی بر سیاست های ابلاغی شرکت مادر و همچنین بازنگری ارکان جهت ساز استراتژیک اعم از ماموریت، چشم انداز، فلسفه وجودی، ارزشهای سازمانی و مرور معیار رهبری در اظهارنامه تعالی در شرکت فولاد امیر کبیر کاشان به منظور پیاده سازی نظام های مدیریتی مبتنی بر سیاست های ابلاغی شرکت مادر و حرکت در مسیر تعالی سازمانی انجام شد.

به گزارش برداشت روز، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد امیر کبیر کاشان با بیان مطلب فوق گفت: این شرکت به عنوان عضوی از هلدینگ فولاد مبارکه با نگاه به سیاست های حاکمیتی شرکت مادر در حوزه تعالی سازمانی دراین راه گام نهاده و اقدام به پیاده سازی نظام های مدیریتی نموده است. رویا صابرنژاد تصریح کرد: با عنایت به این که استراتژی ها راه رسیدن به هدف را نشان می‌دهند. لذا در این گام فولاد امیرکبیر کاشان برای رسیدن به اهداف مورد ‌نظر خود، استراتژی‌های مختلف را بررسی و در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر این که مفاد برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت طی سال‌های گذشته با تکیه بر نخبگی و خبرگی تیم رهبری در قالب این ‌جلسات، تدوین و بازنگری شده است ادامه داد: در سال جاری به صورت متمرکز و مبتنی بر رویکردهای مدرن در جلسات تیم ‌راهبردی دنبال شد و در نظر است بصورت پویاتر و مبتنی بر شناخت منسجم‌تر از محیط بیرون و ‌داخل، پیگیری شود.‌

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت فولاد امیر کبیر کاشان نقشه استراتژی از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول آن شامل فرآیندهای ارزش افزا، هم‌افزایی در گروه و ‌توانمندسازها است که سازمان بر این بخش تمرکز بیشتری داشته و سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت می‌پذیرد تا ‌نتایج مطلوب به دست آید و بخش دوم شامل منظرهای ارزش و مشتری است که از جنس نتیجه‌‌اند و به دنبال ‌بسترسازی‌های قبلی حاصل می‌شوند.

صابر نژاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و نقشه استراتژی برای یک دوره سه ساله تدوین و به صورت سالانه پایش و مورد ‌بازنگری قرار می‌گیرد‌. ‌این نقشه به سازمان کمک می‌کند تا در یک نگاه اهداف استراتژیک ‌واحدها و حوزهای کاری مختلف را همسو با اهداف کلان به صورت منسجم و یکپارچه ترسیم و تحلیل نماید.

به ‌بیان دیگر نقشه استراتژی به صورت شماتیک ارتباطات حوزه‌های مختلف و نقش و مسئولیت هر بخش از سازمان ‌را به زبان ساده بیان می‌کند. در واقع کاربرد نقشه استراتژی، ایجاد یکپارچگی بیشتر میان اجزا، بخش‌ها و ‌واحدهای مختلف سازمان است. همچنین تاثیر دیگر نقشه استراتژی، مدیریت متوازن در سطوح مختلف گروه ‌می‌باشد.‌

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: یکی از خصوصیات منحصر به فرد این سند، تمرکز تیم رهبری شامل هیئت مدیره، مدیرعامل، مدیران، رؤسا و مشارکت گروهی از سرپرستان و کارشناسان مرتبط در تدوین آن است، به زبان دیگر می‌توان گفت ‌که نقشه استراتژی ماحصل اتفاق نظر رهبران سازمان می‌باشد.‌

فرآیند برنامه‌ریزی و همسوسازی راهبردی در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با رویکرد کارت امتیازی متوازن در این شرکت اجرا می‌شود. در همین راستا بر ‌مأموریت، چشم انداز و ارزش‌ها به عنوان ارکان جهت ساز سازمان تمرکز می‌گردد.‌ مدیر روابط عمومی شرکت فولاد امیر کبیر کاشان اظهار امیدواری کرد با برنامه ها و اقدامات یاد شده در این شرکت و اقدامات مشابه در سایر شرکت های زیر مجموعه، هم افزایی، هماهنگی و انسجام مورد نظر جهت تحقق اهداف کلان هلدینگ ایجاد شود.

 

روابط عمومی شرکت فولاد امیر کبیر کاشان

لباسکار صنعتی کسا