۲۶ مهر ۱۴۰۱ | 20:05
کد خبر : 106840

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم رونمایی از محصول TF21:

استاندارد حامی و پشتیبان صنعت و تولید باکیفیت است

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد ایران در حین این‌که وظیفه دارد به نظام کیفی و صنعتی و نظام انطباق بر استانداردسازی خودروها ورود داشته باشد، حامی و پشتیبان صنعت و تولید با کیفیت در کشور است.

به گزارش برداشت روز، ایکوپرس- مهدی اسلام پناه، با اشاره به طراحی و توسعه محصول پروژه TF21 توسط ایران خودرو گفت: باید در این محصول نظام ارزیابی کیفیت خودرو دیده شود، کیفیت مسوولیت بنگاه تولیدی است و بنگاه باید این مسوولیت اجتماعی، اخلاقی و قانونی را متقبل شود.
به گفته وی، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی برای ارتقای تولید محصولات، اختصاص نقدینگی به زیرساخت‌ها و تحقیق و توسعه محصولات، از مواردی است که باید از سوی بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته شود.
رییس سازمان ملی استاندارد، با تاکید بر ارتقای کیفیت و الزامات استانداردی مطابق با ویژگی ها و نوع محصول، بیان کرد: تمامی این‌ اقدامات باید منجر به ارتقای کیفیت و رضایتمندی مردم و مشتریان شود.
وی با بیان این‌که شرکت های بازرسی باید با تعاملی درست و سازنده و رو به جلو، حق مردم را ادا کنند، گفت: کنترل‌های انطباقی و انطباقات تولید، وکالتی است که دولت به شرکت های استاندارد داده و شرکت ها باید به درستی این کنترل را اعمال کنند.
اسلام پناه با بیان این‌که انتظار ما این است که الزام کیفیت و الزامات تولید محصول TF21 در زمینه ایمنی و عملکردی رعایت شود، بیان کرد: قضاوت نهایی درباره این محصول جدید، زمانی صورت خواهد گرفت که به مرحله تجاری سازی برسد و بتوان درمورد رعایت الزامات با اطمینان سخن گفت.
‏وی اظهار امیدواری کرد: در حوزه ارگونومی، استایل طراحی مدرن، استحکام در بدنه و سایر شاخص ها نظیر زیبایی، ایمنی و مهندسی محصول جدید ایران خودرو‌ علاوه بر توان شرکت های دانش بنیان گروه، از ظرفیت نخبگان خارج از گروه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری کشور استفاده شود.
رییس سازمان ملی استاندارد، با تاکید بر این که در سبد محصولات جدید ایران خودرو، خودروهایی مدرن و دارای استاندارد در طراحی و تولید قرار گرفته شود، گفت: یکی از الزامات این است که محصولات جدید در کلاس و شان ایران و ایرانی باشد، چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات، زیرا این محصولات شرف و پرچم کشور هستند و بنابراین باید در کلاس کیفی مردم متمدن ایران باشند.
وی با بیان این‌که خودروسازان باید کم کاری‌های گذشته را جبران کنند، ضمن قدردانی از تمام افرادی که در مسیر توسعه و تحقق شعار سال گام برمی‌دارند، گفت: تحقق شعار هر سال یک وظیفه شرعی و قانونی است.
اسلام پناه اظهار امیدواری کرد، با رویکرد تولید محصولات جدید و به روز مبتنی بر علم و فناوری، بتوانیم راه را برای جبران تسهیل کنیم و مصرف کننده را نسبت به محصول خود روشن و آگاه سازیم، بی تردید علاقه‌ مصرف کننده به کالای ایرانی به کیفیت گره خورده است.

لباسکار صنعتی کسا