۲۵ مهر ۱۴۰۱ | 16:22
کد خبر : 106620

مدیرعامل بیمه کوثر در جمع خبرنگاران بیان کرد:

بیمه کوثر سازمانی استراتژی محور

چشم‌انداز کلان بیمه کوثر برتری در دو هدف «سودآوری» و «رضایت مشتریان» است و تحقق این اهداف با مدیریت ریسک و جذب بازارهای کم‌ریسک و خرده‌فروشی در سایه رضایت مشتریان میسر می‌شود و برای رسیدن به این مقصود به مدیریت مسئولانه، پاسخگو، همت و تلاش مضاعف همه ارکان مجموعه بیمه کوثر نیاز است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط‌عمومی بیمه کوثر، ابوالفضل آقادادی هم‌زمان با دوازدهمین سالروز تاسیس شرکت در دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب، گفت: با افتخار عرض می‌کنم که شرکت از ارکان و عناصر کافی برای بالندگی هرچه بیشتر برخوردار است که از جمله باید به سهام‌داران ارزشی و شناخته‌شده، اعضای هیات‌مدیره خبره، نیروی انسانی جوان و نخبه، مدیران با انگیزه و نمایندگان پرتلاش و منسجم اشاره کنم که آینده روشنی را در زمینه رشد و توسعه پایدار برای شرکت ترسیم می‌کنند.

 

مدیرعامل بیمه کوثر در تشریح اهداف و برنامه‌های در دست اقدام شرکت گفت: افزایش رضایت ذی‌نفعان و سودآوری شرکت با کاهش مطالبات سررسید شده، تقویت سیستم‌های مدیریت ریسک، تفویض اختیار، نواوری در ارائه محصولات جدید، توسعه بازارهای جامعه هدف، بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری، تهیه سود و زیان به تفکیک سرپرستی‌‌های استانی، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا و کیفی‌سازی شبکه فروش از اهم اهداف و برنامه‌های شرکت است.

 

وی تصریح کرد: طبق طرح تحول و حرکت راهبردی بیمه کوثر (طرح تحرک) اصول سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی و نظارت در ستاد شرکت سازماندهی و اختیارات حداکثری به سرپرستی‌های استانی تفویض می‌شود. همچنین مدیران سرپرستی‌ها و شعب بر اساس عملکرد نمایندگان اختیارات را به آن‌ها واگذار و نظارت خود را قوی‌تر کنند.

 

مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر جدیت بیش‌ازپیش در شناسایی، جذب و توسعه بازارهای جامعه هدف و کم‌ریسک، گفت: شایسته است معاونان، مدیران و شبکه همکاران هم‌زمان سه موضوع افزایش سهم از بازار، سودآوری و رضایت مشتریان را مدنظر قرار دهند که این مهم در فضای رقابتی امروز با خلاقیت، افزایش کیفیت خدمات، چابکی، تعامل و پاسخ‌گویی درست، درخور و به‌موقع محقق خواهد شد.

 

آقادادی مدیریت ریسک صحیح بیمه‌گری را یکی از عوامل مهم در انتخاب بازار دانست و گفت: برای کنترل خسارت‌ها، حوزه‌های فنی و اتکایی باید شناخت کافی از شرایط بازار، ارائه نرخ متناسب با شرایط و نیز تمهیدات لازم برای کنترل و نگهداری ریسک‌های پذیرفته‌شده را داشته و با دقت پیگیری و اجرا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تمایز در خدمات باید رسیدگی به پرونده‌های زیان‌دیدگان در کمترین زمان ممکن انجام شود به‌گونه‌ای که بیمه‌گذار حلاوت و شیرینی دریافت پوشش بیمه‌ای را در زمان مناسب حس کند.

 

مدیرعامل شرکت نیروی‌انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه و دارایی هر شرکت و خالق ارزش‌ها معرفی کرد و افزود: انتظار دارم مدیران شرکت به موضوع جذب، ارتقا و نگهداشت کارکنان و نمایندگان حرفه‌ای توجه کنند.

 

ابوالفضل آقادادی ضمن تشریح عملکرد ۱۲ ساله شرکت یاداورشد: بیمه کوثر فعالیت خود را در سال ۱۳۸۹ با سرمایه اولیه به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز کرده است و طی پنج مرحله سرمایه خود را به مبلغ ۱۶هزار میلیارد و ۸۸۵میلیون ریال افزایش داد.

 

وی با اشاره به اینکه حق‌بیمه تولیدی شرکت در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از مرز ۴۱ هزار میلیارد ریال عبور کرد، افزود: در این دوره فروش شرکت بیمه کوثر با ۵۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۱هزار و ۵۸۵میلیارد ریال رسید.

 

مدیرعامل شرکت از افزایش نسبت توانگری مالی شرکت در پنج سال در سطح یک خبر داد و افزود: این نسبت با حفظ سطح یک توانگری از ۱۰۰درصد به ۱۸۰ درصد رسیده است.

 

ابوالفضل آقادادی با تاکید بر اینکه بیمه کوثر در سال ۱۴۰۰ در بخش درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری و سود خالص در صنعت بیمه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته است، یادآورشد: درآمد سرمایه‌گذاری شرکت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در رتبه دوم سودآوری قرار گرفته است.

لباسکار صنعتی کسا