۲۰ مهر ۱۴۰۱ | 19:17
کد خبر : 106288

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز:

اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آثار مثبتی در جامعه دارد

آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه‌هایی همچون ایجاد اشتغال، ازدواج آسان و فرزندآوری، قطعاً آثار و ثمرات قابل توجهی در سطح جامعه در پی خواهد داشت.

به گزارش برداشت روز، «بهزاد شمس‌الدینی» مدیر شعب استان فارس در جلسه حضوری با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و همچنین جمعی از مدیران کل ادارات و سازمان‌ها گزارش کاملی از عملکرد بانک در ۲ بخش کشوری و استانی ارائه کرد.

شمس‌الدینی گفت: با نگاه جدید مدیران ارشد بانک در موضوع ارائه خدمت به‌صورت قرض‌الحسنه، توانستیم حجم بالایی از نیازهای مخاطبان را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: توجه و نگاه ویژه بانک به حوزه مسئولیت اجتماعی در سال گذشته باعث شد اقداماتی شایسته و در شأن هموطنان داشته باشیم و اندکی از تألمات آن‌ها را کم کنیم.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس گفت: با حمایت‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان آمادگی داریم که با توانمندسازی صندوق‌های قرض‌الحسنه و همچنین خیرین در سطح استان به لحاظ تشویق و افزایش توان مالی آن‌ها جهت حضور در امور عام‌المنفعه و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، گام‌های مؤثری برداریم؛ زیرا معتقدیم کمک به حل مشکل اقشار ضعیف جامعه موجب برکت خواهد شد.

در این دیدار آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه‌هایی همچون ایجاد اشتغال، ازدواج آسان و فرزندآوری، قطعاً آثار و ثمرات قابل توجهی در سطح جامعه در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: توجه ویژه به فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه موجب خواهد شد گیرندگان خدمات از این بانک مجبور به دریافت وام‌هایی با نرخ بالاتر نباشند و در مدیریت هزینه‌های خود دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان ساخت: استفاده از ظرفیت‌های بالای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه حمایت از دهیاری‌ها و بخشداری‌ها موجب خواهد شد از مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی در کلان‌شهر شیراز کاسته شود.

ایجاد قرارگاه محرومیت‌زدایی

دژکام با ارائه طرح ایجاد قرارگاه محرومیت‌زدایی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: حضور افراد در روستاها و عدم مهاجرت اجباری به شهر علاوه بر کاهش مبحث حاشیه‌نشینی موجب ایجاد اشتغال و تولید خواهد شد که این موضوع در تأمین بخشی از نیازهای جامعه در تولید مواد اولیه و همچنین کاهش واردات تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

آیت‌الله دژکام در بخشی از بیانات خود، اظهار داشت: جهت تسریع و حل مشکلات مردم، منتظر نباشید و به‌صورت جهادی اقدام کنید و مطمئن باشید حل خواسته‌های مردم قطعاً اجر دنیوی و اخروی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: ایجاد تعامل با سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های استان و حمایت‌های بانک در این بخش قابل تقدیر است.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

لباسکار صنعتی کسا