۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | 20:45
کد خبر : 103114

در بررسی عملکرد شرکت بیمه نوین مشخص شد/ آغاز فصلی نوین در صنعت بیمه

شرکت بیمه نوین علاوه بر ایفای نقش مهمی که در ایجاد امنیت اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری دارد، خود نیز سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توانسته از طریق توجه ویژه به تحولات دیجیتال و ورود به بازارهای جدید بیمه به سمت تحول در فضای کسب‌و‌کار با به کارگیری فناوری‌‌های نوین حرکت کند که نتیجه آن افزایش حق بیمه صادره بیمه نوین است که تا پایان مردادماه به 1.1 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش برداشت روز، : شرکت‌ بیمه نوین از جمله شرکت‌های مطرح در صنعت بیمه ایران است که به‌عنوان یکی از مؤسسات مالی کشور از جایگاه ویژه‌ای در فرایند سرمایه‌گذاری برخوردار است. اصلاح فرآیندها و ارائه محصولات نوین بیمه‌ای در کنار هم‌افزایی و تسهیل شرایط ورود طرح‌ها و ایده‌های جدید به صنعت بیمه از جمله اقدامات سازنده مدیران این شرکت بیمه ای بوده و توانسته است فصلی نوین را در صنعت بیمه کشور رقم بزند.

شرکت بیمه نوین، توجه ویژه به سیاست‌های سرمایه‌گذاری مناسب در زمینهٔ صنعت بیمه را به دلیل کارایی این صنعت در تخصیص بودجه موجود برای تحریک سایر بخش‌های اقتصادی را یک امر ضروری می‌داند. در بررسی عملکرد شبکه‌ای پویای شرکت بیمه نوین مشخص شد که افزایش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل کاهش زیاد هزینه است و این موضوع از نظر سرمایه و سود خالص شرکت‌ عدد بالایی می‌باشد که پتانسیل مشخص و قوی برای این شرکت محسوب می شود.

بیمه نوین با شناسایی بازارهای هدف خاصی مانند پروژ‌های نفت و انرژی، دانشگاه‌ها، اپراتورهای خدمات ارتباطی، شهرداری‌ها، استانداری‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب منطقه‌ای بیمه‌گذاران حقوقی بزرگی را جذب کرده است. البته حضور این پروژه‌ها تاثیر منفی بر عملکرد شبکه فروش نداشته است. به‌طوری‌که سهم تولید حق بیمه‌های مستقیم دربیمه نوین ۴ و سهم بیمه‌های غیرمستقیم که توسط شبکه فروش تولید می‌شود ۹۶ درصد است.

یکی از مولفه‌های موفقیت شرکت بیمه نوین، ترکیب نیروی انسانی جوان و پرتحرک در کنار مدیران باتجربه است که ماحصل این امر تدوین برنامه استراتژیک به روز و شفافی است که به گفته مدیران این شرکت بیمه‌ای در اختیار تمامی کارکنان قرار خواهد گرفت.

تحقق دو شاخص کالایی و اثر بخشی در شرکت بیمه نوین، تدوین یک برنامه استراتژیک منسجم را برای چشم انداز سه سال آتی مدنظر قرار داده است.

همانطور که می‌دانیم یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب شرکت بیمه مناسب، نحوه پرداخت خسارت، زمان رسیدگی به شکایت و رعایت انصاف در ارزیابی خسارت است. شرکت بیمه نوین با یک برنامه‌ریزی منسجم تمامی موارد را از پرداخت به موقع و سریع خسارات تا رسیدگی به شکایات و انتقادات مدنظر قرار داده و تلاش دارد تا با بهره‌مندی از تجربیات فعالان این عرصه در به‌روزترین پیشنهادات اقدامات برنامه‌ای خود را بسط و گسترش دهد.

شرکت بیمه نوین که با نماد «نوین» در فرابورس فعالیت می‌کند، گزارش فعالیت مردادماه خود را بر روی سامانه کدال منتشر کرده که براساس آن در ۵ ماهه نخست امسال ۵۲۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان نیز خسارت پرداخت کرده است. گزارش فعالیت منتشر شده بیمه نوین نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از خسارت پرداخت شده توسط این شرکت در این مدت، (معادل ۳۲۷ میلیارد تومان) مربوط به رشته درمان بوده است.

بهینه سازی در بخش‌های مختلف مانند صدور و پرداخت خسارت، بهبود توانمندی‌های شرکت از طریق تسهیل فرآیندها و چابک سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات از جمله راهکارهایی است که قرار شده در راستای افزایش بهره‌وری به خصوص در حوزه زیرساخت های فناوری اطلاعات در بیمه نوین اجرایی شود، چرا که این چابک سازی می‌تواند افزایش سودآوری و ارتقای رشد واقعی شرکت را به دنبال داشته باشد.

براساس برنامه‌ها و تعاریف ذکر شده، نگاهی به عملکرد بیمه نوین می‌اندازیم تا میزان بازدهی برنامه‌ها و تدوین استراتژیک شفاف طرح‌ها وایده‌های این شرکت بیمه‌ای و نحوه تاثیر بر روند سودآوری بیمه نوین را از نظر می‌گذرانیم.

شرکت بیمه نوین از اول فروردین‌ماه تا ۳۱ مردادماه امسال با رشد ۱۰۷ درصدی، رقمی بیش از یک هزار و ۱۴۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان حق بیمه در رشته‌های مختلف تولید کرده است. ۳۶ درصد (معادل ۴۱۵ میلیارد تومان) حق بیمه تولید شده این شرکت مربوط به رشته درمان و ۱۵ درصد دیگر (۱۶۹ میلیارد تومان) مربوط به رشته بیمه شخص ثالث اجباری بوده است. بدین ترتیب ۵۱ درصد از کل حق بیمه تولیدی این شرکت مربوط به این ۲ رشته و ۴۹ درصد دیگر هم مربوط به سایر رشته ها می‌باشد.

علاوه بر این، شرکت بیمه نوین در راستای فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و بهره‌مندی اکثریت افراد از طرح‌های بیمه‌ای، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، از یکم تا دهم شهریور ۱۴۰۱، انواع بیمه‌نامه‌های اتومبیل، آتش سوزی، مسئولیت و عمر و سرمایه گذاری خود را با تخفیف و شرایط ویژه به فروش رساند.

بهینه‌سازی ترکیب پرتفوی، پرداخت سود مشارکت در منافع در موعد مقرر به بیمه‌گذاران عمر و سرمایه‌گذاری، طراحی خدمات و محصولات نوین مبتنی بر نیاز بازار، اطلاع‌رسانی و مشاوره تخصصی رایگان به ذی‌نفعان، مشتریان، شبکه فروش و سهامداران نیز سایر ویژگی‌های دیگر این بیمه‌گر است. بیمه نوین تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دارد.

لباسکار صنعتی کسا | لباس کار صنعتی‌