۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | 20:23
کد خبر : 10282

دکتر سالاری در جلسه شورای اداری بیمه و درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی:تعریف شاخص‌های احداث و توسعه مراکز درمانی و تلخیص و تنقیح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تلخیص و تنقیح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های این سازمان خبر داد و گفت: حدود 2000 بخشنامه و دستورالعمل مبنای فعالیت شعب تأمین اجتماعی است که در طول سنوات متوالی صادر شده و نیاز به اصلاح و تنقیح این حجم از بخشنامه‌ها مورد تأکید تمامی ذی‌نفعان سازمان بوده است.

به گزارشبرداشت روز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای اداری بیمه و درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در این رابطه شورای تنقیح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت نمایندگان تشکل‌های شرکای اجتماعی شکل گرفته است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است حدود ۶۰ بخشنامه تنقیحی جایگزین ۲۰۰۰ بخشنامه و دستورالعمل فعلی شود که این روند طی ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

وی توازن منابع و مصارف را از مسائل بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی در میان مدت و بلند مدت ارزیابی کرد و گفت: با لحاظ منابع تعهدی، تراز مالی این سازمان مثبت است و نگرانی بابت ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اصلاح فرآیند تخصیص بودجه به بیمارستان‌های ملکی و همچنین اصلاح سطح بندی و تعریف شاخص‌های مشخص برای احداث و یا توسعه مراکز درمانی را از مهمترین اقدامات در دستور کار حوزه درمان این سازمان برشمرد و گفت: تخصیص بودجه عملکردی به بیمارستان‌ها منجر به مدیریت بهینه هزینه‌های درمان می‌شود و البته این تغییرات به معنی خودگردانی بیمارستان‌ها نخواهد بود.

سالاری تأکید کرد: ایفای تعهدات در قبال ۴۳ میلیون نفر جامعه تحت پوشش از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان و پرداخت هزینه خدمات درمانی بیمه شدگان مستلزم وصول منابع پایدار بیمه‌ای است که باید توام با اخلاق مداری و قانون گرایی انجام شود.

وی از انجام اصلاحاتی در نحوه مدیریت خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: هدف از این اقدامات ارتقاء کیفیت و مدیریت بهینه منابع مالی تخصیص یافته به حوزه درمان تأمین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را از جمله اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: تأخیرهایی که سال گذشته در حوزه پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بود، برطرف شده و پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی مطابق با روال قانونی درحال انجام است.

سالاری ادامه داد: در پرداخت مطالبات مراکز درمانی غیردانشگاهی طرف قرارداد نیز دوماه تأخیر داریم که امیدواریم به زودی رفع شود.

وی توسعه خدمات نوین و تحول دیجیتال را از دیگر رئوس برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در گام اول این برنامه‌ها حذف تاریخ اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته شد و استعلام اعتبار دفترچه‌ها با ۶ روش قابل انجام است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گام بعدی تحول دیجیتال را حذف دفترچه‌های کاغذی و احراز هویت الکترونیکی عنوان کرد و گفت: بیشترین مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی برای تمدید اعتبار و یا تعویض دفترچه است که با حذف این دو موضوع شاهد کاهش قابل توجه ازدحام مردم در واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی خواهیم بود.

لباسکار صنعتی کسا