به گزارشبرداشت روز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای اداری بیمه و درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در این رابطه شورای تنقیح بخشنامهها و دستورالعملها در سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت نمایندگان تشکلهای شرکای اجتماعی شکل گرفته است و با برنامهریزی صورت گرفته مقرر است حدود ۶۰ بخشنامه تنقیحی جایگزین ۲۰۰۰ بخشنامه و دستورالعمل فعلی شود که این روند طی ماههای آینده تکمیل خواهد شد.
وی توازن منابع و مصارف را از مسائل بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی در میان مدت و بلند مدت ارزیابی کرد و گفت: با لحاظ منابع تعهدی، تراز مالی این سازمان مثبت است و نگرانی بابت ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اصلاح فرآیند تخصیص بودجه به بیمارستانهای ملکی و همچنین اصلاح سطح بندی و تعریف شاخصهای مشخص برای احداث و یا توسعه مراکز درمانی را از مهمترین اقدامات در دستور کار حوزه درمان این سازمان برشمرد و گفت: تخصیص بودجه عملکردی به بیمارستانها منجر به مدیریت بهینه هزینههای درمان میشود و البته این تغییرات به معنی خودگردانی بیمارستانها نخواهد بود.
سالاری تأکید کرد: ایفای تعهدات در قبال ۴۳ میلیون نفر جامعه تحت پوشش از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان و پرداخت هزینه خدمات درمانی بیمه شدگان مستلزم وصول منابع پایدار بیمهای است که باید توام با اخلاق مداری و قانون گرایی انجام شود.
وی از انجام اصلاحاتی در نحوه مدیریت خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: هدف از این اقدامات ارتقاء کیفیت و مدیریت بهینه منابع مالی تخصیص یافته به حوزه درمان تأمین اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را از جمله اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: تأخیرهایی که سال گذشته در حوزه پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بود، برطرف شده و پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی مطابق با روال قانونی درحال انجام است.
سالاری ادامه داد: در پرداخت مطالبات مراکز درمانی غیردانشگاهی طرف قرارداد نیز دوماه تأخیر داریم که امیدواریم به زودی رفع شود.
وی توسعه خدمات نوین و تحول دیجیتال را از دیگر رئوس برنامههای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در گام اول این برنامهها حذف تاریخ اعتبار دفترچههای تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته شد و استعلام اعتبار دفترچهها با ۶ روش قابل انجام است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گام بعدی تحول دیجیتال را حذف دفترچههای کاغذی و احراز هویت الکترونیکی عنوان کرد و گفت: بیشترین مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی برای تمدید اعتبار و یا تعویض دفترچه است که با حذف این دو موضوع شاهد کاهش قابل توجه ازدحام مردم در واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی خواهیم بود.