۰۸ شهریور ۱۴۰۱ | 23:03
کد خبر : 102603

مدیرعامل پتروشیمی ایلام عنوان کرد

الفین ایلام کپی نیست / بیش از ۱۲ هزار نفر تحت تاثیر فعالیت پتروشیمی هستند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در دیدار با مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: مجموع نیروی انسانی و خانواده‌های مرتبط با شرکت پتروشیمی ایلام بیش از ۱۲ هزار نفر است.

به گزارش برداشت روز، سیدغلامحسن گرشاسبی با بیان اینکه میدان و محل جنگ و جبهه‌ی اقتصادی در تولید است، ادامه داد:واحد الفین پتروشیمی ایلام بر خلاف دیگر پتروشیمی‌های کشور کپی و برگرفته از الفین‌های دیگر نیست و تنها واحد الفین در کشور است که بدون حضور کارشناسان و سازندگان خارجی به دست جوانان این مرز و بوم راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این صنعت همزمان می‌تواند تهدید و فرصت باشد، افزود:مثلث نیروی انسانی،مدیریت شرکت و مسئولین استانی باید تلاش کنند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

سیدغلامحسن گرشاسبی ادامه داد:چند برابر این تعداد نیروی شاغل در پتروشیمی در دوران اجرای پروژه‌ها نیز حضور داشته‌اند که بر اساس شاخص‌های منابع انسانی از این تعداد می‌بایست یک دهم جذب می‌شدند که اکنون یک چهار بکارگیری شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود خوراک در پتروشیمی ایلام اشاره کرد و افزود:خوراک مورد نیاز مجتمع بر اساس طراحی از طریق پالایشگاه گاز ایلام تامین نمی‌شود و شرکت ناچار به تامین خوراک از روش‌‌های جایگزین است.

مهندس گرشاسبی یا تقدیر از حمایت‌های مسئولین و مدیران استان خاطرنشان کرد:حمایت مسئولین از پتروشیمی ایلام جلوگیری از ایجاد حاشیه اطراف‌ تولید است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در پتروشیمی و صنایع پایین دست ادامه داد:سرمایه‌گذار زمانی مشتاق به سرمایه‌گذاری در استان خواهد بود که امنیت سرمایه او تامین شود.

گرشاسبی تولید و اشتغال را عناصر کلیدی صنعت پتروشیمی دانست و گفت:نیروی انسانی، مدیریت و مسئولین استانی اجازه ندهند تولید و اشتغال وارد حاشیه شود.

وی مردم استان ایلام را در زمره‌ی قانون‌پذیرترین شهروندان کشور عنوان کرد و افزود:مبنای نظام خانواده در ایلام بر اساس احترام به بزرگتر و بزرگ‌سالاری است که این امر ریشه در باورها و فرهنگ مترقی زاگرس‌نشینان دارد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در ادامه به شکل‌گیری تعصب مالکانه و تعهد سازمانی در نزد کارکنان اشاره کرد ‌و افزود:امروز فرزندان استان در پتروشیمی ایلام این صنعت را بخشی از سرمایه و خانواده خود می‌دانند و اجازه هدررفت این سرمایه را نخواهند داد.

مهندس گرشاسبی تاکید کرد:عوامل آلایندگی در پتروشیمی ایلام به دلایل خطای انسانی به صفر رسیده است و هیچ کدام از آلودگی‌های این صنعت ناشی از قصور و کوتاهی نیروی انسانی نبوده است.

وی شهدا و خانواده‌های معزز شهدا را ولی‌نعمتان اصلی این نظام دانست و گفت:خانواده شهدا و ایثارگران از بالاترین جایگاه در نزد مردم استان بویژه کارکنان پتروشیمی برخوردار هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در دیداری که با نماینده ولی فقیه در استان داشته خواستار توجه ویژه ایشان در جهت کاهش حاشیه‌های اطراف این شرکت شده است، افزود:تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در پتروشیمی ایلام طبق دستورالعمل‌های هلدینگ خلیج‌فارس آغاز شده است.

در این نشست جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، پتروشیمی ایلام را خط مقدم جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت:رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس وظیفه‌ی دفاع از جغرافیا و حیثیت کشور را بر عهده داشتند و امروز این مهم بر عهده صنایع تولیدی کشور است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ایلام از پیشروترین صنایع پتروشیمی در کشور است، ادامه داد:اقتصاد، تولید و خودکفایی کشور مرهون تلاش کارکران ، صنعتگران و نیروهای خدوم واحدهای تولیدی کشور بویژه پتروشیمی ایلام است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در پتروشیمی ایلام را گامی بلند در جهت امنیت شغلی ایثارگران عنوان کرد و خواستار بکارگیری نیروهای ایثارگر دارای مدارک تحصیلی مورد نیاز پتروشیمی شد.

 

روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام

لباسکار صنعتی کسا