۰۸ شهریور ۱۴۰۱ | 22:47
کد خبر : 102574

چاه شماره ۴۳ خانگیران از مخزن شوریجه D به مدار تولید پیوست

همزمان با ششمین روز از هفته دولت درسال ۱۴۰۱، آیین افتتاح چاه شماره ۴۳ خانگیران از مخزن شوریجه D با ظرفیت تولید روزانه ۶۰۰ هزار متر مکعب به مدار تولید پیوست.

به گزارش برداشت روز، در آیین افتتاح این چاه که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی، امام جمعه، فرماندار واعضای شورای تأمین و اداری شهرستان سرخس برگزار شد، مهندس فرشید خیبری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، با اشاره به اهمیت پایداری توان تولید گاز در منطقه شمال شرق کشور، در رابطه با جزییات بهره‌برداری از این حلقه چاه اظهار داشت: چاه مذکور در سال ۱۳۷۹ حفاری و پس از تکمیل در مخزن گاز ترش مزدوران، نصب تاسیسات سرچاهی و خط لوله جریانی در مهر ماه سال ۱۳۸۰ با دبی ۶۰۰ هزار متر مکعب در روز راه‌اندازی و در مدار تولید قرار گرفت. ولیکن به دلیل افزایش تولید آب و کاهش توان تولید پس از انجام بررسی‌های لازم توسط امور فنی شرکت و با هماهنگی امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، تصمیم به تعمیر این چاه با دکل حفاری و تکمیل در مخزن گازی شوریجه دی گرفته شد.

وی افزود: با به‌کارگیری تجهیزات چاه شماره ۱۰ گنبدلی که فاقد توان تولید است و استفاده از نیروهای داخلی شرکت نصب تاسیسات در این چاه با هزینه ۲۸ میلیارد ریال انجام شد که در صورت استفاده از تجهیزات نو و خرید خارج و برون سپاری، هزینه تمام شده چندین برابر مبلغ فوق است.

 

روابط عمومی

لباسکار صنعتی کسا