۰۷ شهریور ۱۴۰۱ | 20:22
کد خبر : 102424

در 5 ماهه نخست امسال؛

جمع درآمدهای تسهیلات اعطایی بانک پارسیان به ۵.۱ هزار میلیارد تومان رسید

جمع درآمدهای تسهیلات اعطایی بانک پارسیان از ابتدای امسال تا پایان مردادماه به 5 هزار و 194 میلیارد تومان رسید که از این رقم یک هزار و 84 میلیارد تومان آن در پنجمین ماه سال حاصل شده است.

به گزارش برداشت روز، بانک پارسیان که با نماد «وپارس» در بورس تهران فعالیت می‌کند، گزارش فعالیت یک ماهه خود را منتشر کرده که براساس آن این بانک از ابتدای ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه از محل تسهیلات اعطایی فروش اقساطی، جعاله، مرابحه، اجاره به شرط تملیک، سلف، مضاربه، مشارکت مدنی، خرید دین، تسهیلات ارزی و قرض الحسنه، درآمدی ۵هزار و ۱۹۴ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان داشته است.

بیشترین درآمد بانک پارسیان از محل تسهیلات اعطایی مربوط به تسهیلات مرابحه با ۱۹۹ میلیارد تومان، تسهیلات ارزی با ۱۵۸ میلیارد تومان و تسهیلات مشارکت مدنی با ۱۰۲ میلیارد تومان بوده است.

کمترین درآمد این بانک از محل تسهیلات هم مربوط به تسهیلات قرض الحسنه با ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

گزارش فعالیت یک ماهه بانک پارسیان نشان می‌دهد که درآمد این بانک از محل سپرده‌گذاری‌ها برابر با ۱۳۲ میلیارد تومان، از محل اوراق بدهی ۲۶۶ میلیارد تومان و از محل کارمزدها ۷۴۸ میلیارد تومان بوده است.

جمع سپرده‌های دیداری و مدت‌دار ارزی و ریالی این بانک هم در ۳۱ مردادماه امسال برابر با ۳۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان گزارش شده است. از این رقم ۵۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیارد تومان سپرده‌های دیداری ریالی نزد بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان سپرده‌های دیداری ارزی نزد بانک‌ها، ۳۱۳ میلیارد تومان سپرده‌های مدت‌دار ریالی نزد بانک‌ها و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز سپرده‌های مدت‌دار ارزی نزد بانک‌ها بوده است.

مانده سرمایه‌گذاری بانک پارسیان در اوراق بدهی نیز در پایان ماه گذشته، ۳هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان بوده است.

گزارش فعالیت منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد که بانک پارسیان از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، رقمی بیش از ۹هزار و ۵۸ میلیارد تومان سود به سپرده‌های خود پرداخت کرده است.

لباسکار صنعتی کسا