۰۵ شهریور ۱۴۰۱ | 20:10
کد خبر : 101959

به مناسبت هفته دولت؛

۳۲۳پروژه راه‌وشهرسازی با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود

رستم قاسمی- وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت، ۳۲۳ پروژه راه و شهرسازی با اعتباری ریالی بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۴.۲۳ میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش برداشت روز، رستم قاسمی امروز، با تبریک فرارسیدن هفته دولت ضمن‌ گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت، بویژه شهیدان رجایی و باهنر، تصریح کرد: در این هفته از ۲۳۷ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه اصلی، ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۵۰ کیلومتر ایمن سازی راه های، احداث ۱۷ باب راهدارخانه و پایانه مرزی بهره برداری می شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰۶ کیلومتر خط دوم ریلی، بیش از ۴۰ پروژه در بنادر شمال و جنوب کشور با اعتبار ریالی و ارزی در هفته دولت ۱۴۰۱ افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن و شهرسازی نیز ۵۴ پروژه در شهرهای جدید سراسر کشور از جمله احداث مدرسه‌ ریال ساختمان های تجاری، شبکه فاضلاب وفضاهای ورزشی افتتاح خواهد شد.
قاسمی یادآور شد: در حوزه شرکت بازآفرینی شهری بهره برداری از ۴۹ پروژه احداث پارک، سالن ورزشی، کتابخانه، کلانتری، شبکه آب و فاضلاب، آسفالت انواع معابر و مرمت بافت‌های فرسوده و محلات در هفته دولت ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

وی در پایان از افتتاح حدود ۱۰۰ طرح در ادارات راه و شهرسازی استان‌ها خبر داد.

خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

لباسکار صنعتی کسا