۰۴ شهریور ۱۴۰۱ | 20:45
کد خبر : 101868

اشتغال زایی ۱۷ هزار نفری در طرح‌های توسعه گهر زمین

مدیر روابط عمومی شرکت گهر زمین از توسعه ۵ طرح و پروژه بزرگ و اشتغال زایی مستقیم پنج هزار نفری و غیرمستقیم ۱۲ هزار نفری طی ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش برداشت روز، : محمد علی سعادتی پاریزی، مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن گهر زمین در حاشیه نمایشگاه کسب و کارایران با اشاره به زمان و اهمیت برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه کسب و کار ایران با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت برای شرکتهای صنعتی و معدنی در حال برگزاری است این نمایشگاه از روز گذشته برپا شده است و تا روز جمعه چهارم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مهمترین علت حضور شرکت گهر زمین در نمایشگاه کسب و کار ایران تصریح کرد: شرکت گوهر زمین نیز در راستای اشتغال آفرینی و شعار سال برنامه های ویژه ای را برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی کرده است.

سعادتی با اشاره به اهم پروژه های عمرانی شرکت سنگ آهن گهر زمین افزود: ویژه برنامه های توسعه ای که مدت قبل نیز وزیر اقتصاد کلنگ زنی و افتتاح آن را برعهده گرفت از جمله پروژه های مهم شرکت سنگ آهن گهر زمین است.

این برنامه ها شامل دو ابر پروژه آهن اسفنجی است که فاز اجرایی آن در حال اجراست پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سال آینده عملیات عمرانی این دو پروژه به پایان برسد و پس از آن زمان افتتاح شاهد اشتغال آفرینی گسترده در سطح منطقه باشیم.

وی افزود: بر این اساس حدود پنج هزار نیرو به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نیرو به صورت غیر مستقیم در پروژه های سنگ آهن گهر زمین مشغول به کار شده و دو و نیم میلیارد یورو در این طرح ها سرمایه گذاری می شود.

مدیرروابط عمومی شرکت سنگ آهن گهر زمین تصریح کرد: با توجه به آنکه طرح‌های توسعه‌ای در منطقه بردسیر به پایان برسد طرح های جدیدی در منطقه جنوب کرمان شامل پروژه های بزرگ معدنی جبالبارز کلید خواهد خورد که در آن صورت شرکت سنگ آهن گهر زمین سوم راه اندازی می شود

وی عنوان کرد: شرکت سنگ آهن گهر زمین تحریم های اقتصادی را تبدیل به فرصت کرده و با بومی سازی تولیدات باعث شده از ۳۰ درصد از واردات محصولات در داخل کشور تولید شود بر این اساس در آخرین پروژه بومی سازی فرآیند آسیاب گلوله ای با موفقیت و مشارکت دانشمندان و نخبگان ایرانی در استان اصفهان به پایان رسید که پیش بینی می شود با بومی سازی این محصول بالغ بر ۶۰۰ هزار یورو ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

سعادتی با اشاره به راه اندازی نیروگاه های چند مگاواتی برای تامین انرژی شرکت گهر زمین گفت: راه اندازی نیروگاه های برق یکی از پروژه ها و الزامات شرکت سنگ آهن گهر زمین است که بر این اساس دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد اما در خصوص جانمایی این نیروگاه ها به جمع بندی مدونی دست نیافتیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تامین انرژی از طریق نیروگاه های دولتی تامین می شود و ما در آینده نزدیک از طریق نیروگاه های ترکیبی و خورشیدی این نیاز مهم برطرف خواهد شد.علاوه بر راه اندازی دو نیروگاه ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی قرارداد نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی در حال آماده سازی است.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن گهر زمین در پایان افزود: راه اندازی خط تولید گندله دو به همراه پنج طرح توسعه تا ۵ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و شروع این طرح‌ها با دو واحد تولید کارخانه فولاد آلیاژی است و در آینده نزدیک سایر طرح‌ها نیز به پایان خواهد رسید.

لباسکار صنعتی کسا