۰۱ شهریور ۱۴۰۱ | 19:34
کد خبر : 101490

انصاری نیک در نشست با نیروهای جدیدالاستخدام:

انسان، دانش و سازمان سه رکن اصلی توسعه هستند

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در نشست با مهندسان و کارآموزان جدید شرکت ضمن گرامی‌داشت جایگاه نیروی انسانی جوان و متخصص، به تشریح نقش انسان، دانش و سازمان در توسعه جامعه بشری پرداخت.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، در این نشست سپهدار انصاری نیک ضمن خیرمقدم به حاضرین و خداقوت به نیروهای جدیدالورود به پتروشیمی بندرامام، اظهار داشت: می‌بایست از تمامی کسانی که از بدو شکل‌گیری پتروشیمی بندرامام (ایران-ژاپن) برای ساخت و توسعه این سازمان بزرگ و تاریخی که نماد دانش بشری است، تقدیر کنیم، سازمانی که در طول سال‌های متمادی ماموریت خطیری را بر عهده داشته، منشاء خدمات بزرگی به جامعه انسانی بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام نیروی انسانی، علم و دانش و سازمان را پایه‌های اصلی توسعه برشمرد و عنوان کرد: با تأسی از دین مبین اسلام و قرآن کریم، انسان اشرف مخلوقات و زیباترین و ارزشمندترین آفریده پروردگار متعال است و تمامی زیبایی‌های خلقت به ویژه زیبایی حکمت و خرد در وجود انسان متجلی شده است.

وی افزود: در همین راستا و برای گرامی‌داشت جایگاه انسان این نشست برگزار شد و نگاه ما انسان محور بودن بر پایه جایگاه رفیع انسان در نظام آفرینش است و تمامی شما جوانان را در زندگی شغلی و شخصی به تفکر در ارزش‌های انسانی توصیه و دعوت می‌کنم زیرا که این موضوع می‌تواند بزرگ‌ترین پیروزی شما و منشاء اصلی خلاقیت‌ها، بردباری، نوآوری، تلاش، پشتکار و اعتماد به نفس باشد.

انصاری نیک با اشاره به قدمت، شکوه و بزرگی پتروشیمی بندرامام، تصریح کرد: دوره کارآموزی خودم را در بندرامام گذراندم و وقتی از این سازمان خارج شدم و تجربه‌های بزرگ و پیچیده دیگر را تجربه کردم و مجددا بازگشتم، بیش از پیش متوجه عظمت پتروشیمی بندرامام شدم و من از کار آموزان و کارورزان جدید میخواهم که شما هم بدرستی جایگاه این سازمان را بشناسید و در ادامه راه، آن را قدرتمندتر و باشکوه‌تر از قبل حفظ کنید و این میراث ارزشمند را از نو بسازید.

وی تاکید کرد: یکی از سرمایه‌های اصلی پتروشیمی بندرامام نیروی انسانی است و نیروی انسانی ما مجموعه‌ای متشکل از تجربه، جوانی و رده‌بندی‌های مختلف سازمانی است و ورود ۳۵۰ نفر نیروی متخصص و جوان به شرکت که آزمون‌های مهمی را پشت سر گذرانده، فرصت خوبی را ایجاد کرده که بتوانیم در راستای اعتلا و توسعه شرکت هر چه بیشتر با یکدیگر گفت‌وگو و در کنار همدیگر کار کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام اهمیت کسب علم و دانش را تشریح کرد و گفت: وقتی به منابع کهن و تاریخی رجوع می‌کنیم در می‌یابیم که انسان منشأ ایجاد فرصت بهره برداری از علم بوده و بسیاری از دانشمندان و صاحب نظران، نقطه‌ی عطف بزرگ درخلقت را در شکل گیری دانش و خرد در وجود انسان می‌دانند.

وی افزود: شما جوانان متخصص و دانشگر هستید و این بدین معناست که هر دو وجه اصلی خلقت در درون شما وجود دارد و می‌توانید از آن برای سازمان، نوآوری کنید و کسب دستاوردهای بزرگ رابرای پتروشیمی بندرامام و جامعه رقم بزنید.

انصاری نیک شناخت جایگاه سازمان را برای تمامی نفرات خواستار شد و تشریح کرد: پتروشیمی بندرامام یک سازمانی‌ست که انسان‌های زیادی به آن آمده‌اند و تخصص و مهندسی در آن تجلی پیدا کرد و در نهایت تولید، ارزش افزوده، امید، انگیزه، کار آفرینی، رفع نیازهای کارکنان و خوانواده‌ها و جامعه از خروجی‌ها و دستاوردهای این سازمان بزرگ و پیشرو بوده است.
وی در ادامه گفت: دوره‌های آموزشی و آگاهی بخشی که شما گذراندید برای کمک به شناخت و دیدگاه سازمانی بوده تا شما بتوانید در وهله اول جایگاه سازمان را درک و پس از آن نوسازی و بازسازی آن را رقم بزنید.

وی خاطرنشان کرد: شکل گیری سازمان‌های بزرگ با توسعه جوامع رابطه مستقیمی دارد و همین موضوع برای پتروشیمی بندرامام هم صدق می‌کند به طوری که همواره بندرامام بعنوان مادری پربرکت برای منطقه ماهشهر محسوب می‌شود و در دهه‌های گذشته با شکوفایی پتروشیمی بندرامام، منطقه ماهشهر هم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

در همین راستا مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خطاب به نیروهای جدیدالاستخدام، بیان داشت: شما اجزای تشکیل دهنده یک سازمان بزرگ و پیچیده هستید که جامعه نگاهش به شما است و انتظار دارد که ایجاد ارزش، امید، رفاه، علم، دانش و فرهنگ‌سازی کنید زیرا که با در نظر گرفتن حضور در یک سازمان بزرگ، شما به نوعی رهبران آینده و نخبگان جامعه تلقی می‌شوید.

انصاری نیک یکی از مباحث اصلی در رشد و توسعه سازمان را فرهنگ سازمانی و مسئولیت‌پذیری عنوان کرد و از تمامی نفرات کنش‌گری و پویا بودن در ایجاد فرهنگ سازمانی و نهادینه کردن آن به سطوح مختلف سازمان را خواستار شد.

وی در بخشی دیگر سخنان، خاستگاه خود از مدیران شرکت را اینگونه بیان کرد: می‌بایست به نیروهای جوان عشق داشت و در مواجهه با آنان با نهایت علاقه و احترام برخورد کرد زیرا که آنان انسان‌های شریف و جوانان آینده‌ساز میهن عزیزمان هستند و همین رویکرد نوعی سرمایه‌گذاری انسانی محسوب می‌شود که بازخوردش برای آینده سازمان و کشور بسیار ارزشمند خواهد بود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در پایان شکرگزاری از خداوند باری‌تعالی را موجب برکت در تمامی امور اظهار کرد و گفت: خداوند را شاکرم که فرصت خدمت به کشور عزیزمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نصیبمان شده است و همچنین شرایطی فراهم شد تا در کنار کارآموزان و جوانان برومند و دانشگر میهن حضور داشته باشیم.

 

لباسکار صنعتی کسا