۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | 19:59
کد خبر : 101450

عملکرد مثبت نتیجه برنامه‌ریزی‌های موفق بیمه رازی

شرکت بیمه رازی در واریز سود به اندوخته بیمه گزاران عمر، جزو پنج شرکت اول صنعت است. مطابق برنامه ششم توسعه، صنعت بیمه بر افزایش سهم بیمه های زندگی متمرکز شده است و بیمه رازی نیز با معرفی محصولات این رشته، توانسته سهم زیادی از پرتفوی خود را به بیمه های زندگی تخصیص دهد. شرکت بیمه رازی که به عنوان اولین شرکت بیمه خصوصی صنعت بیمه شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر سطح یک توانگری مالی صنعت بیمه را از آن خود کرده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از شما و اقتصاد: برنامه ها و طرح های شرکت بیمه رازی به صورت روزانه در حال بهینه شدن و بررسی توسط تیم کارشناسی و مدیریتی این شرکت بیمه ای می‌باشد. طرح هایی که با هدف رفع نیاز آحاد جامعه و خصوصا منعطف به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر تدوین شده است. شرکت بیمه رازی در این راستا و با هدف جذب بالای حق بیمه تولیدی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، پرداخت و دریافت آسان حق بیمه و خسارت برنامه‌هایی را تدوین کرده است.

بیمه نامه مهر زندگی که پوشش های بسیار مناسبی در حوزه درمان، از کارافتادگی، نقص عضو و سرمایه گذاری دارد، به خوبی از سوی مشتریان مورد استقبال قرار گرفته است.

شرکت بیمه رازی در چهار ماهه نخست سال جاری مسیر قابل قبولی را طی کرده و نسبت به سال گذشته رشدی بالغ بر ۶۱ درصد تولید حق بیمه را به ثبت رسانده است. سهام این شرکت بیمه‌ای در بازار سرمایه با نماد «ورزای» معامله می‌شود. ورزای، امروز با مثبت کامل کار خود را به پایان رساند. سهم‌از لحاظ بنیادی در حال تحول اساسی است که امیدواریم در گزارش ۶ ماهه شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

عوامل موفقیت آمیز بودن سطح یک توانگری مالی «ورزای»

​شرکت بیمه رازی با برخورداری از شفاف ترین صورت های مالی و با عملیاتی شدن فاز دوم افزایش سرمایه و نیز حفظ توانگری مالی شرکت در سطح یک، در حال تجربه شرایط بسیار مطلوبی است. مجموعه اقدامات و استراتژی های تدوینی مدیریتی و تلاش کارکنان «ورازی» موجبات رشد ۸۲ درصدی حق بیمه تولیدی و افزایش رتبه این شرکت در صنعت بیمه کشور را فراهم آورده است.

تاکیدات و رهنمود‌های همیشگی دکتر جباری مدیر عامل بیمه رازی مبنی بر چرخش‌های استراتژیک و نماینده محوری شعبات به همراه تلاش دلسوزانه کارکنان این مجموعه در جهت تدوین برنامه ها و شناخت ضروریات بیمه ای آحاد جامعه افزایش سهم بازار بیمه رازی در سال ۱۴۰۰ را رقم زد.

شرکت بیمه رازی در سال ۱۴۰۰ توانست با افزایش سرمایه و تغییر اصلاح مالی، سهم بازار بیمه رازی افزایش یافت. در سال گذشته اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه در شرکت بیمه رازی رخ داد که منجر به رشد شاخص‌‌های مالی و عملکردی شرکت شد.

براساس گزارش عملکرد شرکت بیمه رازی، این شرکت توانست در سال گذشته با افزایش سرمایه و تغییر اصلاح مالی، سهم بازار بیمه رازی را بهبود ببخشد و به رشد شاخص‌های مالی و عملکردی دست یابد. این شرکت بیمه‌ای طی شش مرحله با افزایش سرمایه به سرمایه فعلی رسید که در آخرین مرحله افزایش سرمایه شرکت به رقم ۱۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سهم تولید حق بیمه شرکت بیمه رازی در سال گذشته با رشد منطقی به ۲درصد بازار رسیده و این در حالی است که این شرکت رشد حق بیمه ۵۴درصدی را نسبت به مدت مشابه سال۱۳۹۹ از آن خود کرده است و در کنار آن درآمد این شرکت در مدت مورد نظر ۶۹درصد رشد داشته است.

شرکت بیمه رازی در سال گذشته در کنار پوشش بیمه‌های خرد، شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور را نیز تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار داده است. عضویت در کنسرسیوم انرژی و سهم نگهداری بالای بیمه رازی در ریسک ها، باعث شده که ۶ پالایشگاه از ۹ پالایشگاه بزرگ کشور تحت پوشش این شرکت باشند و این نقطه قوت بسیار قابل توجهی برای شبکه فروش در معرفی بیمه رازی است.

بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر همواره عملکرد شرکت‌های بازرگانی صنعت بیمه را بررسی و پایش می‌کند و در راستای حفظ حقوق آحاد جامعه به ویژه بیمه‌گذاران گزارش عملکرد شرکت‌ها را در بخش‌های مختلف اعلام می‌کند که در تازه‌ترین گزارش اعلامی بیمه مرکزی، شرکت بیمه رازی در سطح یک توانگری مالی صنعت بیمه قرار گرفته است.

اهداف کلان بیمه رازی در سال ۱۴۰۱

حضور پر رنگ شرکت بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی صنعت بیمه در عرصه های مختلف تولیدی و اجتماعی در جهت شناخت نیازهای بیمه‌ای جامعه که در اهداف و استراتژی‌های کلان خود موجب شده است تا این شرکت بیمه‌ای با رشد حق بیمه تولیدی ۸۲ درصدی خود رتبه دهم شرکت های بیمه از نظر حق بیمه تولیدی را تا پایان خردادماه سال جاری کسب کند.

ارائه خدمات مناسب در بستر موبایل یکی از عوامل متمایزکننده سازمان ها برای مشتریان است. در این راستا شرکت بیمه رازی با هدف افزایش رضایت مشتریان خود، همراز را طراحی و پیاده سازی نموده است. از جمله سرویس های ارائه شده در این نرم افزار می توان به مشاهده لیست بیمه نامه های مشترک، استعلام حق بیمه و صدور بیمه نامه، اطلاع از وضعیت خسارت های درمانی و یافتن نزدیکترین مرکز درمانی، نمایندگی و شعبه اشاره نمود.

لزوم رسیدگی سریع به حوادث و خسارت‌های رخ داده، فرایند ارزیابی خسارت در حوزه حوادث طبیعی سبب شده تا عملکرد آن نسبت به متوسط صنعت بیمه مطلوب تر باشد. این شرکت با مدیریت مناسب ریسک های خود توانست در فصل بهار سال جاری نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کند. نرخ رشد خسارت‌های پرداختی بیمه رازی در این مدت ۱۹.۳۶ درصد شده است و از نظر تعداد بیمه‌نامه‌های صادره نیز این شرکت با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۴ هزار فقره بیمه نامه صادر کرد.

مدیرعامل بیمه رازی درباره اهداف کلان این شرکت در سال ۱۴۰۱، می‌گوید: «با توجه به اقدامات و تحولات اساسی که در دو حوزه زیربنایی و جاری طی یک سال و نیم اخیر صورت گرفته است، امروز بیمه رازی امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب در سراسر کشور و برای کلیه آحاد مردم، بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی را دارد و با توجه به توانگری مالی خوب و براساس رویکردهای جدید که اتخاذ شده است، بیمه رازی طرح‌های نوین بیمه‌ای را مطابق با نیازهای بیمه‌ای کشور طراحی و ارائه خواهد نمود.»

شرکت بیمه رازی در سال گذشته در کنار پوشش بیمه‌های خرد، شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور را نیز تحت پوشش بیمه‌‌ای خود قرار داده است. این شرکت بیمه ای توانسته با دریافت مجوز قبول اتکایی توان رقابت در بازارهای مختلف و جدید را از آن خود کند و در کنار آن با تکیه بر پنج چرخش استراتژیک، رویکردهای این شرکت در بازاریابی تهاجمی و مشتری‌مداری جزء اولویت‌‌های این شرکت قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، شرکت بیمه رازی به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی صنعت بیمه ایران همواره به دنبال آن بوده تا بهترین خدمات را به مشتریان و بیمه گزاران خود ارائه کند. ارائه خدمات با همراهی و خلاقیت شبکه فروش و نمایندگان شرکت در برنامه های تدوین شده شرکت بیمه رازی در سال جاری که از سوی مدیریت مجموعه ابلاغ شده است، به طور کامل مشهود است. عملکرد بیمه رازی نسبت به میانگین این صنعت از شرایط مطلوب‌تری برخوردار بوده است.

لباسکار صنعتی کسا