۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | 21:25
کد خبر : 10117

بازسازی تیپ فلر سکوی فاز یک پارس جنوبی در کارگاه عملیات شرکت نفت و گاز پارس

رییس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس از تعمیرات اساسی و بازسازی کامل تیپ فلر سکوی فاز یک پارس جنوبی توسط متخصصان و مهندسان داخلی در کارگاه عملیات این شرکت خبر داد.

به گزارش برداشت روز، هادی فخرزاده ضمن اعلام این خبر گفت: تیپ فلر اصلی سکوی فاز یک پارس جنوبی پس از آسیب‌دیدگی کلی و ایجاد پاره‌ای مشکلات در ساختار فیزیکی و همچنین اختلال در عملکرد، با تیپ فلر دیگری تعویض و برای بررسی و تعمیر از میدان مشترک پارس جنوبی در خلیج فارس به کارگاه عملیات این شرکت در منطقه عسلویه منتقل شد.
وی با بیان اینکه به منظور تعمیر و بازسازی این تیپ فلر کلیه متریال مورد نظر از طریق واحد تدارکات شرکت نفت و گاز پارس تامین شده است، اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات لازم اعم از تعویض، تعمیر و ساخت بخش‌های مختلف این تجهیز در کارگاه عملیات در حال انجام است.
فخرزاده هزینه تعمیر و بازسازی تیپ فلر اصلی سکوی فاز یک را حدود یک‌سوم نمونه‌های مشابه عنوان و خاطرنشان کرد: این تجهیز توسط شرکت‌های سازنده داخلی در سطح کشور تولید می‌شود، از این رو تعمیر و بازسازی این تیپ فلر در کارگاه عملیات شرکت نفت و گاز پارس و با همان کیفیت، به مراتب از لحاظ اقتصادی و زمانی، مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
رییس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه با استفاده از پتانسیل‌های موجود و توانمندی متخصصان این شرکت، کلیه مراحل تعمیر و ساخت این تیپ فلر در مجموعه کارگاه عملیات انجام می‌شود، گفت: با اتمام عملیات تعمیر و بازسازی تیپ فلر مذکور، کلیه تست‌های مربوطه بر روی آن انجام شده و پس از اخذ تاییدیه‌های لازم از بازرسی فنی و آزمایشگاهی، این تجهیز جهت نصب و راه‌اندازی به سکوی فاز یک ارسال می‌شود.

لباسکار صنعتی کسا