۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | 20:27
کد خبر : 101110

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دانش‌بنیان‌ها باید در زمینه‌های مختلف حمایت شوند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه سیاست کلی کشور بر این است که با دنبال کردن نگاه دانش‌بنیان زنجیره تولید را تکمیل کند، این مهم نیازمند همکاری تمام بخش‌ها است لذا این موضوع در حوزه بیمه و پلتفرم‌های دانش‌بنیان و استارتاپی نیز صدق می‌کند.

به گزارش برداشت روز، مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، گفت: بیمه مرکزی نباید با اقدامات خود به دنبال رقابت و ایجاد انحصار باشد، درواقع اگر اقدامی که بیمه مرکزی درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های این حوزه انجام داده است منجر به فشار به این حوزه شود به هیچ‌وجه قابل قبول نیست یا در اینجا یک جنبه مثبت دنبال می‌شود و یا یک انحصار و زد و بند شکل گرفته است که باید موضوع به طور دقیق بررسی شود تا حقیقت روشن شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به یقین سیاست کلی کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی است و ما قصد داریم تولید و خدمات در کشور را از منبع‌محور به سمت دانش‌بنیان کردن ببریم. همچنین سیاست کلی کشور بر این است که زنجیره تولید تکمیل شده و ما نگاه دانش بنیان را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه باید از تولید و خدمات با سطح علمی پایین به سمت تولید و خدمات دانش‌بنیان گام برداریم، تاکید کرد: امروز نقش شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور کمتر از ۱۰ درصد است، به همین دلیل برای افزایش این سهم تا ۲۰ درصد برنامه‌ریزی شده که در این مسیر علاوه‌بر تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال، مجلس نیز در این زمینه قانون‌گذاری کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: از ویژگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت افراد دارای تحصیلات عالیه در آن است و تعداد قابل ملاحظه‌ای از این افراد جوان و فارغ التحصیلان جدید هستند و پتانسیل قوی برای فعالیت دارند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید دست به دست هم داده تا از این حوزه و از جوانان تحصیلکرده حمایت شود تا امیدوارانه نوآوری داشته باشند و نباید اجازه داد تقابل با این حوزه صورت گیرد.

لباسکار صنعتی کسا