۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | 20:09
کد خبر : 100969

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد:

توجه ویژه سازمان بیمه سلامت به مردم‌محوری در پیگیری پروژه ها

_ مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت به مردم محوری در پیگیری پروژه ها توجه ویژه دارد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی در اولین همایش بازرسان و ارزیابان سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث نظام سلامت یکی از مهم ترین ویژگی ها و نکات کلیدی این است که بتوان به نوعی خدمات را ارایه کرد، تا خدمت از جهت کمی و کیفی ارزشمند باشد، هم اینکه موجب رضایتمندی بیمه شده شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه ارایه خدمت و تکریم ارباب رجوع کار بسیار ارزشمندی بوده و باید به آن توجه کرد افزود: فعالیت های اخیر سازمان بیمه سلامت نشان داده که مردم محوری، از اهمیت بسزایی برخوردار است و بر اساس اصول علمی و کاری خدمات را بایستی به روز رسانی کنیم.

وی تصریح کرد: دو سوم جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران، از جمعیت محروم بوده و دو صندوق بزرگ روستاییان و بیمه همگانی حدود ۸۰ درصد خدمت گیرندگان را تشکیل می دهند، لذا امیدواریم خدمات برجسته و فاخری ارایه شود.

ناصحی با اشاره به اینکه باید تدبیری برای ارتقاء خدمات در نظر گرفت تاکید کرد: باید از تمام توان برای استفاده از راه های موثر و علمی در جهت خرید خدمت و ارایه خدمات مناسب برای بیشترین اثر بخشی استفاده کرد، از این رو تا مدیریت درون سازمانی اصلاح نشود، نمی توان چشم امید به راه دیگری برای کمک به مردم داشت.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر اعمال مدیریت متعالی با هدف ارایه بهترین خدمت و با میزان اثر بخشی بیشتر اظهار داشت: بیمه سلامت در بسیاری از مسائل حوزه سلامت پیشگام بوده و این برای ما مایه افتخار است، در بحث بیمه همگانی ، نازایی، بیماران صعب العلاج، توان بخشی افراد معلول و اوتیسم ورود جدی داشته و امیدواریم بتوان در کوتاه مدت موضوعات را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه ۸۱۲ هزار نفر به صورت فعال در کشور و در حاشیه شهرها بیمه همگانی شدند گفت: در این بخش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت یک جا و در ۳ دهک اول جامعه بیمه شدند، امیدواریم سایر دهک ها نیز به نحوی وارد این چرخه شده و از ظرفیت موجود بیمه استفاده کنند.

ناصحی در خصوص بیماران صعب العلاج افزود: یکی از افتخارات دیگر برای بیمه سلامت و وزارت بهداشت ارایه خدمات به این گروه از بیماران است که خوشبختانه با همکاری مجلس مصوبات خوبی در این باره به سرانجام رسید، به طوری که برای هر دو مساله نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد. بیماران صعب العلاج هزینه های بسیاری دارند که امیدواریم بتوان هزینه های آنها را کاهش داد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث ساماندهی ارز دارو نیز اقدامات ارزشمندی انجام شده است، خوشبختانه با این کار مشکلات این حوزه را می توان مدیریت کرد، از این دست کارهای مهم، از جمله ساماندهی حوزه سلامت با نظام الکترونیک نیز با پشتکار در بستر بیمه صورت گرفته است؛ بدون شک اگر مدیریت صورت نگیرد، هرچه اعتبار بیشتری هم در نظر گرفته شود مشکلات حل نخواهد شد.

 

لباسکار صنعتی کسا