به گزارش برداشت روز، در این کارگاه که با عنوان “نسل هزاره، اینشورتک و سرمایهگذاری خطرپذیر: چگونه اکوسیستم بیمه را بر هم خواهند زد” برگزار شد، به تغییرات بنیادین در رفتار مصرفکنندگان نسل جدید پرداخته شد. طبق آمار ارائه شده، ۴۲ درصد از نسل هزاره خواستار دسترسی به خدمات بیمه از طریق اپلیکیشنهای موبایل هستند و ۵۷ درصد ترجیح میدهند از کانالهای دیجیتال با شرکتهای بیمه در ارتباط باشند.
در بخش دیگری از این کارگاه، ارسطو به مزایای استفاده از اینشورتک اشاره کرد که شامل کاهش ۳۰ درصدی هزینههای عملیاتی، افزایش ۵ برابری سرعت رسیدگی به خسارات و بهبود تجربه مشتری هستند
ارسطو در این کارگاه به چالشهای اساسی صنعت بیمه سنتی نیز پرداخت و راهکارهای نوآورانه برای رفع آنها را تشریح کرد. فناوریهای کلیدی مورد بحث شامل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، الگوریتمهای تشخیص تقلب، چتباتها و اینترنت اشیاء بودند.
در پایان این کارگاه، آینده صنعت بیمه در قالب اکوسیستمهای دیجیتال یکپارچه، بیمههای شخصیسازی شده و پویا و همگرایی صنایع مختلف ترسیم شد. همچنین بر اهمیت همکاری شرکتهای سنتی بیمه با استارتاپها از طریق مراکز نوآوری و انتقال تکنولوژی تأکید گردید.
این کارگاه با تأکید بر نقش تحول دیجیتال در ایجاد محصولات و خدمات بیمهای کاربرمحور و دسترسپذیر به پایان رسید.