18:32 - 13 تیر 1404

آخرین اخبار

دیگر حوزه ها

در ادامه اقدامات زیربنایی انجمن روابط عمومی ایران و پس از تدوین و اجرای طرح عضویت حرفه ای روابط عمومی و تدوین، تصویب و ابلاغ منشور اخلاقی فعالان روابط عمومی؛ سند جامع نظام روابط عمومی و ارتباطات ایران تدوین شد. این سند پس از مراحل تصویب در انجمن، برای طی سایر مراحل تا تبدیل آن به قانون مورد پیگیری قرار می گیرد.
عبدالله اسکویی شیروان، دیگر عضو کارگروه تدوین سند جامع نظام روابط عمومی و ارتباطات ایران، با اشاره به ضرورت تدوین این سند گفت: «در تدوین این سند، دو هدف کلی مدنظر بوده است. اول آنکه وضعیت اشتغال و انتصاب فعالان روابط عمومی در قالب یک شیوه معقول و حرفه ای ساماندهی شود که کارکردی درونی است و دومین هدفی که این سند دنبال می کند، مقوله بسیار مهم اعتماد عمومی است. زیرا به طورکلی نتایج اقدامات و برنامه های روابط عمومی، در حیطه اعتماد عمومی است و غیرحرفه ای بودن این اقدامات، لطمات بسیاری را به اعتماد عمومی وارد کرده است.»
احمد پاکزاد، عضو کارگروه تدوین سند جامع نظام روابط عمومی و ارتباطات ایران گفت: «این سند یک گام بزرگ در تعالی حرفه ای روابط عمومی و انتظام مشاغل و حرف مربوط به آن است. برای آن که بتواند دامنه شمول گسترده ای داشته باشد و تمامی جوانب منظور نظر قرار گیرد، در این میان نیز تلاش شد تا از تجارب موفق ایرانی در سندهایی مشابه استفاده شود. از طرف دیگر، تشکل ها و جوامع بین المللی روابط عمومی هم اقداماتی در این خصوص داشته اند که تجارب آن ها می توانست راه گشا باشد. از این رو قبل از تدوین متن اصلی سند، زمانی مکفی برای جمع آوری و شناخت این تجارب صرف شد.»
خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران در این خصوص گفت: «از دو سال گذشته، انجمن یک راهبرد اصلی را در دستور کار خود قرار داده و آن هم توجه به انتظام و تنسیق حرفه ای اعضاء بوده است. در این مسیر، بدواً نسبت به تدوین آیین نامه ارزشیابی و عضویت حرفه ای اعضاء خود اقدام کرد که پس از اجرای این آیین نامه تا کنون بسیاری از فعالان عضو انجمن موفق به دریافت گواهی حرفه ای شده اند. در گام بعدی نیز منشور اخلاق حرفه ای روابط عمومی تدوین شد که در بهمن 1399 و پس از تصویب مجمع عمومی انجمن، منتشر و ابلاغ گردید. ضمن آنکه رسماً به برخی مراجع معتبر کشور همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اعلام شد. این اقدامات که بخشی از مسیر بسترسازی اقدام اصلی بودند، فضا را برای تدوین سند جامع نظام روابط عمومی و ارتباطات ایران فراهم کردند. از این رو یک کارگروه برای نگارش و تدوین پیش نویس سند با حضور 3 نفر از پیشکسوتان و فرهیختگان روابط عمومی ایران تشکیل شد که نتیجه این اقدام، پیش نویس حاضر است.»
عصر روز پنج شنبه بیستم آبان و در طی یک رویداد آنلاین از مقام علمی دکتر عباس شیبانی با حضور همکاران قدیمی، همراهان و علاقه‌مندان وی، همچنین با حضور اهالی رسانه‌های خبری قدردانی و از جایزه علمی به نام وی رونمایی شد.
رمان نیمه‌بلند «لاری» اثر «مرتضی زارعی» از کارکنان بیمه ملت، توسط انتشارات نظری به چاپ رسید.
جمهوری اسلامی ایران به طور سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار کالا‌های اساسی کشاورزی وارد می‌کند و لذا ضروری است اولویت واردات خود را تامین این محصولات از کشور‌های همسایه از جمله روسیه قرار دهد.
دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اعضای هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران دیدار و گفتگو کرد.
سخنگوی انجمن صنایع لبنی از اجرای کاهش ۱۰ درصدی قیمت ۳ محصول لبنی در فروشگاه های زنجیره ای خبر داد.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای از عرضه سه قلم محصول پرمصرف لبنی با تخفیف 10 درصدی جهت رفاه حال هموطنان از هفته آینده خبر داد.
لازم است خدمات مالی در مجموعه‌های بنیاد از طریق بانک دی پیگیری شود تا شاهد تقویت این مجموعه و در نهایت افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به ایثارگران باشیم.
بانک آینده و شرکت رفاه و گردشگری تأمین (هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی- هگتا) با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، بر تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک، تأکید کردند.
برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد در هفته های پیش رو در حالی رقم می خورد که کرونای دلتا فروکش نکرده و به نظر می رسد وعده ها بر سر برگزاری با تعداد کم دانشجو در محیطهای ایزوله نیز محقق نمی شود.
خیریه نیکوکاران راز در راستای حمایت از هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان با تدارک کمک‌های پایدار و با هدف ساماندهی شبکه آبرسانی به این استان محروم کشور از ایجاد زیرساخت لازم در برخی از روستاها و همچنین ارسال بسته های قابل توجه ماسک برای تشویق مردم جهت مراعات دستورالعمل های بهداشتی در این منطقه از کشور، هم‌زمان با شیوع ویروس کرونای دلتا خبر داد. طی این اقدامات، پروژه‌های آبرسانی به روستاهایی با20 تا 150 خانوار برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.
مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ایده خلاقانه روابط عمومی شرکت سنگ آهن بافق برای برگزاری جشنواره داستان کوتاه ابراز داشت: در راستای شناساندن ظرفیت های موجود در شهرستان ها، دومین دوره جشنواره داستان کوتاه چغارت با محوریت معرفی” چغارت” در شهرستان بافق برگزار می شود.
اخبار جدید