به گزارش برداشت روز، به نقل از ایدرونیوز، به گفته امیر بیات یکی از نارضایتی های جدی متقاضیان در سالهای اخیر مشکلات شیوه های فروش بوده زیرا با هجوم لحظهای افراد به درگاه های فروش اینترنتی اولاً شاهد اشکالات فنی و از دسترس خارج شدن سایت ها بودیم و ثانیاً موفقیت فرد در خرید خودرو تا حد زیادی به کیفیت ابزارهای مورد استفاده وی و نیز کیفیت میزان پوشش شبکه بر اساس جغرافیا و یا حتی ISP مورد استفاده ارتباط داشت که این موضوع خود گو نهای از نابرابری غیر منطقی و غیر منصفانه بین متقاضیان بوده است.
وی افزود: در طرح جدید فروش خودروها فشار روانی یا فشار سامانه ای ناشی از هجوم متقاضیان و مسابقه های چند ثانیه ای خرید را شاهد نیستیم و حق طبیعی مصرف کننده است که اگر در لحظه ای از زیرساخت اینترنت برخوردار نباشد بتواند بدون نگرانی و دغدغه در ساعات یا روزهای دیگری نسبت به ثبت نام خرید خود اقدام نماید.
بیات تصریح کرد ده روز فرصت پیش ثبت نام و سپس ۷ روز فرصت تکمیل مراحل این امکان منصفانه، منطقی و محترمانه را به متقاضی خرید می دهد تا بدون اضطراب دسترسی خود را به زیرساخت برخط فراهم نموده و نسبت به ثبت نام خرید خودرو اقدام کند.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان به گونه ای است که همه ی افراد در موقعیت یکسان و مشابه با هم به لحاظ نیاز مصرفی به خودرو هستند. از این رو وزارت صمت برای رعایت برابری و جلوگیری از افزایش شانس ناشی از تفاوت کیفیت زیرساخت های اینترنتی شیوه قرعه کشی با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و رسانه های کشور را به عنوان شیوه برابر انتخاب کرده است.
بیات با اشاره به اهمیت حیاتی حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد مصرف کنندگان اظهار امیدواری کرد شفافیت کامل و شیوه جدید قرعه کشی در طرحفروش اخیر خودرو در این راستا مفید واقع شود.