۱۵ آذر ۱۳۹۸ | 16:09
کد خبر : 899

مدیرعامل بیمه پارسیان/ شناساندن بیمه‌های عمر به مردم سخت است

شناساندن بیمه‌های عمر به مردم سخت است، ما باید سبد خانوار را طوری طراحی کنیم که یکی از ضرورت‌های زندگی همه افراد جامعه بیمه عمر باشد.
اویار حسین، مدیرعامل بیمه پارسیان، با اشاره به این که راه‌های زیادی برای افزایش فرهنگ بیمه‌ای وجود دارد، افزود: در کشور ما بیش از ۷۰ نوع بیمه نامه وجود دارد که عموم مردم اکثرا فقط با بیمه شخص ثالث یا درمان آشنایی دارند.
مدیرعامل بیمه پارسیان گفت: بیمه نامه‌های عمر الان در دنیا حدود ۶۵ درصد سهم بازار را دارد گرچه در کشور ما این رقم حداکثر حدود ۱۵ درصد است.
وی افزود: شناساندن بیمه‌های عمر به مردم سخت است، ما باید سبد خانوار را طوری طراحی کنیم که یکی از ضرورت‌های زندگی همه افراد جامعه بیمه عمر باشد.
اویار حسین گفت: بیمه یک صنعت یا کالای لوکس نیست که تصور کنیم فقط افراد پردرآمد باید بیمه عمر بگیرند.
وی افزود: شاید در برخی کشور‌هایی که سطح درآمد سرانه شان خیلی پایین است فروش بیمه نامه‌های عمر بسیار زیاد است.
اویار حسین خاطرنشان کرد: با توجه به این که ما در کشور معمولا حوادث طبیعی و زلزله داریم ضرورت دارد مردم با شرکت‌های بیمه‌ای که در حوادث طبیعی مختلف برای پرداخت خسارت در کنار آن‌ها هستند آشنا شوند.
مدیرعامل بیمه پارسیان گفت: در حوادث اخیر سیل و زلزله برای کسانی که بیمه نامه داشتند در اسرع وقت همه شرکت‌های بیمه تعهدات شان را برآورده کردند و التیامی بود بر زخم خسارت‌های مالی و جانی.وی با بیان اینکه باید در فرهنگ سازی بیمه به درون خانواده‌ها برود، اضافه کرد: فرزندان ما باید در مدارس یاد بگیرند که بیمه از ضرورت‌های زندگی است.
اویار حسین افزود: انواع بیمه نامه‌هایی که شرکت‌های بیمه صادر می‌کنند یک شرکت بیمه گر روی ریسک می‌رود و باید جبران خسارت کند.مدیرعامل بیمه پارسیان گفت: بنابراین شرکت بیمه برای این که جبران خسارت کند نیاز دارد که یک بیمه گر اتکایی یا چند شرکت بیمه اتکایی را در قالب قرارداد‌های مختلف داشته باشد که در زمانی که خودش متعهد به پرداخت خسارت است بتواند از شرکت‌های بیمه گر اتکایی بازیافت کند.وی افزود: اکنون در کشور ما بیمه مرکزی اتکایی اجباری و اختیاری وجود دارد و در این زمینه دو شرکت بیمه اتکایی فعال هستند و سه شرکت بیمه هستند که اجازه دارند قبولی اتکایی داشته باشند و با توجه به توانی که شرکت بیمه ما داشته است بزرگترین شرکت بیمه خصوصی در سراسر کشور هستیم که می‌توانیم قبولی اتکایی از سایر شرکت‌های بیمه‌ای داشته باشیم.
اویار حسین گفت: البته ضرورت این است که برای حفظ سرمایه ملی شرکت‌های بیمه گر اتکایی هم ریسک‌های خودشان را باز به شرکت‌های بیمه اتکایی دیگر منتقل کنند، اما با توجه به تحریم‌هایی که در کشور ما حاکم است این مسئله کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: امیدواریم شرکت‌های بیمه بتوانند خود را حفظ کنند و ریسک‌هایی را که می‌پذیرند بیمه اتکایی کنند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی