۱۲ آذر ۱۳۹۸ | 15:01
کد خبر : 861

همزمان با هفته پژوهش برگزار می‎شود/ پترولیوم تیکاف؛ نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت

نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» با محوریت به‌هم‌رسانی حوزه‌های فناوری در بخش عرضه و تقاضا و با حضور شرکت‌های فعال در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اهدافی مشتمل بر توسعه، یادگیری، کارآمدسازی، انتخاب و فرصت‌سازی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

به گزارش برداشت نیوز به نقل از شانا،مهدی احمدخان‌بیگی، مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت با اعلام این خبر افزود: با توجه به تأکید مقام عالی وزارت بر شناسایی و آشکارسازی چالش‌ها و نیازهای نوآورانه شرکت‌های تابعه وزارت نفت، این رویداد به‌عنوان عامل انگیزشی جهت تشکیل تیم‌های جوان و استارت‌آپی و با هدف ایجاد فرصت مناسب برای ورود نخبگان کشور به عرصه‌های کسب و کار فناورانه در زیست بوم نوآوری تعریف شده است.
وی گفت: این رویداد از چهار بخش اصلی و یک بخش جانبی مشتمل بر نمایشگاه عرضه فناوری (با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ)، نمایشگاه تقاضای فناوری (با حضور شرکت‌های تابعه وزارت نفت)، رویداد «هر چالش-یک راهکار» (با حضور گروه‌های استارت‌آپی و نخبگان)، رویداد دانشجویی پتروتست و اجرای تور فناوری ویژه مدیران ارشد بخش عملیات صنعت نفت تشکیل شده است.
احمدخان‌بیگی درباره بخش نخست این رویداد یعنی نمایشگاه عرضه فناوری توضیح داد: در این بخش، کارگروه ارزیابی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با دریافت اطلاعات از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین بررسی استارت‌آپ‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاه‌ها و حتی گروه‌های مستعد و توانمند کشور که دارای حداقل محصول قابل ارائه (MVP) بوده‌اند، نسبت به ارزیابی و انتخاب کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) اقدام کرده‌ است.وی با بیان اینکه تلاش شده با بهره‌مندی از این ظرفیت، حداقل ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپ حائز شرایط شناسایی شده و در نمایشگاه استقرار یابند، ادامه داد: با هدف حمایت از شرکت های استارت‌آپ و نوپا، غرفه‌ها بدون دریافت هزینه به این مجموعه‌ها اختصاص داده می‌شود. مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت به توضیحاتی درباره نمایشگاه تقاضای فناوری نیز پرداخت و گفت: در این بخش، شرکت‌های تابعه وزارت نفت برای نخستین بار در قالب ارائه مشخصات تجهیز، قطعه و یا ماده شیمیایی موردنیاز همراه با حضور نفرات کلیدی و متخصص بخش عملیات مرتبط با آن تجهیز، نیازهای خود را به جامعه هدف (عرضه‌کنندگان فناوری و گروه‌های تحقیقاتی) ارائه و ضمن برگزاری جلسات B۲B در صورت احراز توانمندی هر یک از عرضه‌کنندگان فناوری نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد اقدام می‌کنند.احمدخان‌بیگی در ادامه درباره رویداد هر چالش- یک راهکار (Reverse Pitch) نیز توضیح داد: در این رویداد یک چالش اصلی با خصوصیات بین رشته‌ای و چند وظیفه‌ای از سوی کمیته برگزاری رویداد با توجه به چالش‌های احصاء شده انتخاب و به گروه‌های هدف ارائه می‌شود. پس از آن راهکارهای فناورانه از سوی مجموعه های استارت‌آپ ارائه و بهترین راهکارها بعد از توسعه فناوری و اثبات قابلیت تجاری‌سازی به عنوان راهکار برگزیده انتخاب و انعقاد تفاهم‌نامه/ قرارداد از سوی شرکت‌های تابعه وزارت نفت با مجموعه منتخب صورت می‌پذیرد. همچنین در این رویداد تلاش شده است نیازهای واقعی حوزه‌های عملیات شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت در قالب RFP (درخواست ارسال پروپوزال) شناسایی و در دسترس جامعه محققین و گروه‌های توانمند کشور قرار گیرد.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ