به گزارش برداشت روز، پیرو تغییر گفتمان حاکم بر نوع حکمرانی اجرایی کشور و تلاش شبانهروزی مسئولان به ویژه در حوزه «صنعت، معدن و تجارت» برای رفع گرههای زندگی مردم، تبیین اقدامات انجام شده امری ضروری است چه آنکه به فرموده رهبر حکیم انقلاب، «مهمترین عرصه جهاد، عرصه «تبیین و روشنگری است».
بر اساس ایده مرکز ارتباطات وزارت صمت، بناست در تورهای مختلف، رهبران فکری از جمله اصحاب رسانه از واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی و … بازدید کرده و از نزدیک در جریان تلاش شبانهروزی خانواده بزرگ حوزه «صنعت، معدن و تجارت» به عنوان «افسران و رزمندگان با اخلاص جنگ اقتصادی»، قرار گیرند.
هدف از برگزاری این بازدیدهای میدانی، آشنایی هرچه بیشتر رهبران فکری جامعه از شرایط حال حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور و ایجاد یک جهاد رسانهای در این حوزه با شفافسازی و روشنگری است.
در همین راستا، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه به دعوت مرکز ارتباطات وزارت صمت، جمعی از اصحاب رسانه شامل دبیران اقتصادی، عکاسان و خبرنگاران حوزههای مختلف رسانههای گروهی از دومجموعه مجتمع فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک بازدید کردند.
اعضای نخستین تور رسانهای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از خطوط تولید و تصفیهخانه پساب شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند و با حضور در خطوط مختلف تولید این شرکت با فرآیند تولید ورقهای فولادی آشنا شدند.
پس از این بازدید نیز خبرنگاران در جلسهای با حضور جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه به طرح پرسشهایی پیرامون شرکت فولاد مبارکه پرداختند.
مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین واحد صنعتی در ایران و بزرگترین مجتمع تولید فولاد در کشور است که در جنوب شهر کرکوند و جنوبغربی مبارکه قرار دارد و اکنون به عنوان موتور محرک بسیاری از صنایع بالادستی و پاییندستی شناخته میشود.
گروه شرکتهای فولاد مبارکه اصفهان اکنون مواد اولیه بیش از ۳ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازمخانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتیسازی و سازههای دریایی و … را تأمین میکند.
نمایندگان رسانههای گروهی هچنین از بخشهای مختلف زنجیره ارزش صنعت لوازمخانگی در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک بازدید کرده و با عمق ساخت محصولات و فناوریهای موجود در خطوط تولید این مجتمع صنعتی، آشنا شدند.
اصحاب رسانه همچنین از خطوط تولید محصولات برودتی این گروه صنعتی که اکنون صاحب فراگیرترین و گستردهترین زنجیره ارزش صنعت لوازمخانگی در غرب آسیا است، بازدید کردند.
گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با برخورداری از ۱۲ شرکت زیرمجموعه فعال خود در حوزههای تولید، فروش، لجستیک و خدمات پس از فروش در مساحتی بیش از۳۰۰ هزار مترمربع، فعالیت میکند.
مرکز فناوری و کارخانه نوآوری اسنوا (اسنواتک) محل بعدی مورد بازدید اصحاب رسانه در اصفهان بود و اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت تحقیق و توسعه انتخاب الکترونیک نشان میدهد بومیسازی دانش و فناوری تولید لوازمخانگی در ایران، بهرهبرداری از پلتفرم اختصاصی لوازمخانگی و احداث مجتمعهای بزرگ تحقیقاتی در خارج از کشور از جمله مهمترین اقدامات تحقیقاتی و سرمایهگذاریهای انتخاب الکترونیک در مسیر توسعه صنعت پیشران لوازم خانگی ایران بوده است.
دومین مرحله تور رسانهای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، با حضور جمع دیگری از اصحاب رسانه و ائمه جماعات برگزار خواهد شد.
شاتا