به گزارش برداشت روز، به نقل از راحله شهرابی مدیر روابطعمومی بانک پاسارگاد، این بانک از سال ۲۰۱۵ در این رتبهبندی سالانه که توسط مؤسسه بینالمللی برندفاینانس (Brandfinance) با رویکرد حق امتیاز یا Royalty Relief تهیه و به واسطه نشریه بنکر (بهعنوان زیرمجموعه Financial Times) منتشر میشود حضور داشته و باارزشترین برند بانکی ایرانی معرفی شده است. طی سالهای اخیر بانک پاسارگاد تنها بانک ایرانی حاضر در این لیست بوده و توانسته است جایگاه شایستهای را در این فهرست کسب کند. بر این اساس بانک پاسارگاد در رتبهبندی سال ۲۰۲۲ با ۳۳ پله صعود نسبت به سال گذشته، موفق شد رتبه ۲۵۷ جهان را به خود اختصاص دهد و بالاتر از بسیاری بانکهای مطرح خاورمیانه و جهان بایستد. بانک پاسارگاد در سال ۲۰۱۵ و در اولین سال حضور خود در این رتبهبندی، رتبه ۳۲۸ را بین ۵۰۰ برند برتر بانکی دنیا به دست آورد و در سال ۲۰۱۷ علاوه بر کسب رتبه ۱۷۵، تنها بانک ایرانی در میان ۱۰ برند برتر بانکی خاورمیانه بود. همچنین، در دوره گذشته این رتبهبندی بانک پاسارگاد با رشد ۵۳درصدی در ارزش برند بهعنوان نهمین بانک پیشروی جهان معرفی شد و از نظر رشد رتبه نیز جایگاه هفتم جهانی را کسب کرد.
گفتنی است بانک پاسارگاد در سایر رتبهبندیهای بینالمللی نیز بسیار موفق عمل کرده است. بر این اساس و طبق ارزیابی مؤسسه بنکر، این بانک در سالهای ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ میلادی موفق به کسب عنوان بانک سال (Bank of the Year)جمهوریاسلامی ایران شد و در سالهای ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ ،۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ میلادی، نیز عنوان «بانک برتر اسلامی (Islamic Bank of the Year) جمهوری اسلامی ایران را کسب کرد.