به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، حسین حسینی در گفتگو با پایگاه خبری” پایشگر” با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان، از آن به عنوان مهمترین و بزرگترین آزمون و امتحان الهی یاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تلاش مسوولان کشوری از جمله وزارت بهداشت و کادر محترم درمانی برای مقابله با شیوع این ویروس، باید سایر فعالان حوزه سلامت از جمله شرکتهای بیمه نیز با اعمال سیاستهای لازم در جهت کنترل و مقابله با این ویروس خطرناک گام بردارند.
وی با اشاره به رشد و پیشرفت فناوریهای نوین در عرصه خدمات الکترونیکی، هوشمندسازی سیستم های بیمهای را موجب ارتقای سلامت بیمهگذاران، افزایش ارائه خدمات، تشخیص بهتر و سریع تر بیماریها و در نتیجه باعث کاهش هزینههای درمان دانست و حرکت به این سمت را یکی از راهکارهای دوام و بقای شرکتهای بیمه ارزیابی کرد.
قائم مقام بیمه دانا، با اشاره به تلاشهای انجام شده این شرکت به ویژه در حوزه درمان به منظور ارتقای سلامت بیمهگذاران و ارائه خدمات مطلوب و استاندارد به مردم اظهار داشت: با عنایت به نوسانات و متغیرهای اقتصادی اخیر، بسیاری از خانوادهها در این حوزه با چالشهایی مواجه شدند که امیدواریم با سیاستگذاریهای صحیح، به خصوص هوشمندسازی سیستمهای بیمه ای در کشور، این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یافته و بتوانیم از این بستر، خدمات بهتر و مطلوبتری به مشترین ارجمند ارائه کنیم.
حسینی، نوع نگاه بیمه دانا به بحث بیمه سلامت را به عنوان یک ضرورت اجتماعی، مورد تاکید قرار داد و افزود: ترویج فرهنگ عمومی در حوزه بیمه و سلامت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید آموزش افراد در این زمینه به اندازهای گسترش پیدا کند که آحاد جامعه به ویژه نیازمندان از سیستم بیمهای و نوع ارائه خدمات آن آگاهی کامل پیدا کنند،
وی بار دیگر هوشمندسازی خدمات بیمهای را موجب کاهش هزینه های درمانی دانست و نقش مهم آن را در جلوگیری از پرداخت هزینههای غیر واقعی مورد تاکید قرار داد.