به گزارش برداشت روز، دکتر حسین مشیری تبریزی افزود: در پی فراخوان اتحادیه بینالمللی تامین اجتماعی در اسفند ۱۳۹۹ مبنی بر دعوت از سازمانهای عضو برای شرکت در رقابت تجربه موفق در منطقه آسیا و اقیانوسیه (۲۰۲۱) و اهتمام اداره کل امور بینالملل به معرفی دانش تخصصی و توانمندی سطوح مدیریتی و کارشناسی و ارائه گزارش دستاوردهای ارزشمند سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به نهادهای بینالمللی، تمامی طرحها و پروژههای عملیاتی معاونتهای تخصصی و ادارات کل ستادی که در سه سال اخیر به مورد اجرا گذاشته شده بودند، با پشتیبانی همکاران واحدهای ذیربط در یک بازه زمانی دو ماهه جمعآوری شدند.
وی ادامه داد: طی ۱۶ جلسه کارشناسی، طرحهای واصله با لحاظ مولفههای مهمی از قبیل عنوان و موضوع طرح، یکپارچهسازی و انسجام طرحها، پرهیز از موازیکاری، به روز رسانی دادههای آماری، بازنگری نتایج کمی و کیفی ارزشیابیهای انجام شده، و انطباق راهکارهای رسیدگی به چالشها با رهنمودهای تخصصی ایسا، مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شدند.
مدیر کل امور بین الملل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تعداد ۴۲ طرح پس از تدوین، ترجمه و تنظیم نهایی در قالب الگوی استاندارد ایسا، در تیر ماه ۱۴۰۰ در پورتال رقابت تجربیات موفق مرکز تعالی اتحادیه بارگذاری شدند، گفت: تیم کارشناسان مرکز تعالی ایسا، طرحهای ارسالی را مورد ارزیابی اولیه قرار داده و پس از اعلام وصول و تایید اعتبار، این طرحها را در شهریور ۱۴۰۰ به منظور ارزیابی نهایی و سطحبندی به هیات داوری بینالمللی ارائه کردند.
وی ضمن تبریک به مدیرعامل، مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی بابت کسب عناوین برتر در رقابت تجربه موفق اتحادیه ایسا در منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: پروژه ۳۰۷۰ - داشبورد خدمات غیر حضوری به عنوان طرح مشترک معاونت بیمهای و مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات و سیستم یکپارچه نسخه الکترونیک به عنوان طرح مشترک معاونت درمان و مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات به عنوان طرح های دریافت کننده تقدیر ویژه سازمان معرفی شدند.
دکتر مشیری، پرداخت متمرکز مستمری و ایجاد حساب کاربری و رجیستری مخاطبین سازمان از طریق تلفن همراه (معاونت بیمه ای) را جزو طرح های دریافت کننده تقدیرنامه برشمرد و افزود: حذف فرانشیز بیمهشدگان بالای ۶۵ سال و خدمات درمانی رایگان بیماران خاص( معاونت درمان) از دیگر طرح های دریافت کننده تقدیرنامه است.
مدیر کل امور بین الملل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: موافقتنامههای بینالمللی تأمین اجتماعی، مطالعات امکانسنجی الحاق به مقاولهنامههای بینالمللی ILO و تعاملات بینالمللی ویدیو کنفرانسی: راهکار غلبه بر فاصله اجتماعی ناشی از شیوع کووید ۱۹ (معاونت حقوقی، مجلس و امور بین الملل)، پرداخت تسهیلات بهبود معیشت بازنشستگان و مستمریبگیران (تفاهمنامه با بانک رفاه) ( معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها)، راهاندازی سیستم بودجه متمرکز(معاونت برنامهریزی، مالی و پشتیبانی)، سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS(مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات)، پویش اطلاعرسانی(اداره کل روابط عمومی)، بررسی و پاسخگویی به شکایات(اداره کل بازرسی) و بازگشایی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی( موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی) از دیگر طرح های دریافت کننده تقدیرنامه هستند.
وی از دیگر موفقیت های سازمان تأمین اجتماعی در اجلاس منطقه ای ایسا را در بخش طرح های دریافت کننده گواهینامه تایید تجربه موفق برشمرد و گفت: ابلاغ الکترونیکی - جایگزینی سامانه خدمات غیر حضوری، ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، امکانپرداخت برخط و احتساب واریزی آنی در حساب بیمهشده و کارفرما، پیگیری مطالبات متمرکز، امکان تقسیط غیرحضوری و نظاممند بدهیها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهیها، دریافت لیست هوشمند، اجرای الکترونیکی ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی: تعیین ضریب قرارداد در مرحله قبل از نهاییشدن قرارداد، پرداخت ایام بیکاری دوران شیوع بیماری کرونا، تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، بیمه دانشجویان، درخواست الکترونیکی برقراری مستمری فوت، ارائه الکترونیکی تعهدنامه فرزندان دختر مستمریبگیر، متناسبسازی حقوق مستمریبگیران، صدور پیشنویس احکام برقراری مستمری، طرح ویژهگرایی و پایگاه و سامانه متمرکز اطلاعات سوابق پرداخت حق بیمه ( معاونت بیمه ای) به عنوان طرح های دریافت کننده گواهینامه تایید تجربه موفق شناخته شدند.
دکتر مشیری افزود: تنقیح، تلخیص، تجمیع و اصلاح بخشنامههای سازمان( معاونت حقوقی، مجلس و امور بین الملل)، راهکارهای نوین در ارتباط موثر با مخاطب سازمانی (CRM)، جشنواره معرفی چهرههای برتر حوزه کارآفرینی، همایش آموزشی اطلاعرسانی رابطین بیمهای و طرح مشاوره کارگاهی در کارگاههای جدید التاسیس (ویژه کارفرمایان)( معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها)، استقرار کانون ارزیابی (انتصابات و شایسته سالاری)( معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی)، سند برنامه استراتژیک سازمان در افق زمانی ۱۴۰۰تا ۱۴۰۴ ( معاونت برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی) و سامانه برخط ثبت نام تسهیلات قرضالحسنه مستمریبگیران و ارزیابی اکچوئریال درمان(مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات) از دیگر طرح های دریافت کننده گواهینامه تایید تجربه موفق معرفی شدند.
وی یادآور شد: نسخه انگلیسی تمامی طرحهای مذکوردر پایگاه داده تجربیات موفق سایت ایسا بارگذاری شده و در دسترس کاربران سازمانهای عضو اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی است.
اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی