به گزارش برداشت روز، با توجه به اهمیت فرهنگسازی بیمه در جامعه و رفع این معضل، امیرحسین قربانی سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت در برنامه شهربرگ در شبکه ۵ سیما، مساله را شفافسازی کرده و راهکارهایی را ارائه میدهد:
سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت، یکی از مشکلات بین بیمهگر و بیمهگزار در موضوعات مختلف را عدم شفافیت شرایط دانست و گفت: این مهم سبب میشود که پس از انعقاد قرارداد و در زمان خسارت، بیمهگزار نارضایتیهایی را از شرکت بیمه مربوطه داشته باشد.
امیرحسین قربانی با تاکید بر اهمیتِ مطالعه و آگاهی از شرایط انواع بیمهنامه افزود: وقتی بیمهنامهای را میخریم یعنی تمام اموال خود و حتی بیشتر از آن، بزرگترین داراییمان یعنی سلامتی و جسم و جان خود را با شرکت بیمه شریک میشویم اما برای مطالعه قرارداد به این مهمی، واقعا چقدر وقت میگذاریم؟
این مسئول در همین خصوص ادامه داد: نمایندگان، کارگزاران و به طور کلی شبکه فروش شرکتهای بیمه، شایسته و توانمندند و بیمهگزاران، در صورت تمایل، میتوانند اطلاعات بسیار خوبی را از آنان دریافت کنند.
قربانی آگاهی بیمهگزار از شرایط بیمهنامهها را مهم برشمرد و در خصوص نارضایتی برخی از بیمهگزاران در زمان خسارت بیان کرد: همه شرکتهای بیمه، شبکه فروش صنعت بیمه، بازاریابان، نمایندگان، کارگزاران، همه و همه موظف به رعایت اخلاق حرفهای هستیم.
سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت با اشاره به آییننامه مربوط به حقوق بیمهگزار، مصوب بیمه مرکزی در شورای عالی بیمه اظهار کرد: به نظر من، بدترین اتفاق ممکن، میتواند این باشد که شرکتی از شرکتهای بیمه، تعهدی بدهد و نتواند این تعهد را به همان صورتی که هست، ایفا کند.
امیرحسین قربانی در پایان سخنان خود به بیمهگزاران پیشنهاد داد: در صورتیکه از مشاوره دقیق و حرفهای یک مشاور توانمند و متخصص در رشته مربوطه بهره بگیریم، با انتخابِ درستِ یک شرکت بیمه، قطعا با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم شد.
گفتنی است؛ شبکه ۵ سیما در برنامه شهربرگ ساعت ۱۶ روز دوشنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ با حضور امیرحسین قربانی، سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت، به موضوع بیمه پرداخت.
روابط عمومی بیمه ملت