به گزارش برداشت روز، در مقدمه این مقاله به موضوع تحول دیجیتال و نقش آن در تحول سازمان اشاره شده است.
به باور محققان؛ امروزه تحول دیجیتال یکی از عناوین مهم در حوزه تحول سازمانی است و تحقق آن علاوه بر برتری فناورانه، مزیت راهبردی و رقابتی را به همراه دارد. تحول دیجیتال، اجرای نوآورانه فناوریهای دیجیتالی باهدف تأثیرگذاری و بهبود مدل کسب و کار است.
نویسندگان بیان کردند این تحقیق یک پژوهش توصیفی-اکتشافی است و از جنبه هدف یک مطالعه کاربردی است. همچنین از جنبه روش جمعآوری و تحلیل دادهها، یک مطالعه آمیخته کمی-کیفی است. بنابراین، در گام نخست جهت شناسایی مولفهها و ابعاد مدل، از بررسی مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با خبرگان استفاده شد. سپس جهت اعتبارسنجی مدل پژوهش، از رویکرد معادلات ساختاری و دادههای مورد نیاز از پرسشنامه به دست آمده است.
بر اساس آنچه در این مقاله آمده است؛ چالشهای پیادهسازی تحول دیجیتال در شرکتهای بیمه را میتوان در ۵ دسته اصلی شامل چالشهای راهبردی، فناوری، انسانی، اقتصادی و مشتریان دستهبندی کرد. هر یک از این دستهها شامل مولفههای جزیی هستند که توجه همزمان به آنها میتواند پروسه پیادهسازی تحول دیجیتال در شرکتهای بیمه را تسهیل کند.
بر اساس یافتههای پژوهش اهمیت و اولویت این چالشها به ترتیب عبارتاند از چالشهای راهبردی، فناوری، انسانی، مشتریان و اقتصادی.
گفتنی است این مقاله در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «بهروز آرمانمهر» رئیس اداره تحول و نوآوری دیجیتال بیمه ملت و «بهاره یاوری» کارشناس درمان، به صورت سخنرانی در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «ارائه الگویچالشهای پیادهسازی و ایجاد بلوغ تحول دیجیتال درصنعت بیمه» روز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت آفلاین در سالن بانو مجتهده امین ارائه شد.
روابط عمومی بیمه ملت