22:28 - 7 دی 1404

آخرین اخبار
وزیر صمت در نشست شورای معاونان وزارتخانه اعلام کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای معاونان این وزارتخانه با اعلام استقرار ساختار سازمانی جدید این وزارتخانه، باز طراحی معماری سازمانی وزارت صمت را حرکت به سوی تحول در نظام حکمرانی بخش صنعت، معدن و تجارت دانست.

به گزارش برداشت روز، سیدرضا فاطمی امین با بیان این مطلب، افزود: با تدوین راهبردها و اولویت های وزارت صمت، گام بعدی تغییر ساختار بود که محقق شد. ساختار در واقع تقسیم کار برای رسیدن به اهداف و اولویت‌ها در قالب راهبردها می باشد.

ادغام واقعی در وزارت صمت با استقرار ساختار سازمانی جدید

وی همچنین تصریح کرد: پس از ۱۰ سال با باز طراحی معماری سازمانی و استقرار ساختار سازمانی جدید در واقع ادغام واقعی در این مجموعه محقق شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت این اصلاح ساختار را بازآفرینی کامل در ساختار وزارت صمت دانست و اضافه کرد: از ۹۰ پروژه تحولی مربوط به این وزارتخانه ۱۰ پروژه مرتبط با مباحث سازمانی و سبد پروژه های سازمانی است که یکی از آنها تغییر ساختار است.

رونمایی از سبد پروژه های ۱۰ گانه بازآفرینی

فاطمی امین به معرفی ۱۰ سبد پروژه های بازآفرینی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و بیان کرد: این سبد شامل ۱۰ پروژه راهبردی شامل باز طراحی ساختار سازمانی، طراحی و استقرار نظام مدیریت خدمات، استقرار نظام یکپارچه ارتباطات و پاسخگویی، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد خدمات، راه اندازی سامانه هوشمندی کسب و کار و پایش، طراحی نظام جامع مدیریت سرمایه انسانی، طراحی و استقرار سامانه جامع یکپارچه مالی و املاک، با طراحی هویت بصری، یکپارچه سازی داده های کسب و کار و مدیریت استعداد ها می‌باشند.

اولویت ها در ساختار جدید حائز اهمیتند

وی اولویت ها را در ساختار جدید حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از اولویت‌ها توجه به ماشین سازی و تجهیزات است که در ساختار جدید به خوبی دیده شده است تا از منابع و ظرفیت‌های انسانی تحصیل کرده و متخصص در این حوزه استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در عمق تولید و نبوغ فنی به نسبت از سایر کشورهای همسایه بهتریم، ادامه داد: حجم تجارت خارجی در اقلام کالایی مانند خودرو و تجهیزات بالا و در این زمینه قدرت خوبی داریم که در ساختار جدید به این مساله پرداخته شده و یک معاونت ویژه و ۵ دفتر برای ماشین سازی و تجهیزات درست شده است.

فاطمی امین همچنین بحث فرآوری مواد و خدمات را از دیگر مباحث و حوزه‌های دارای اهمیت دانست که در این ساختار به صورت جدی دیده شده است.

تمرکز تمام مسایل مربوط به یک بخش در دفتر آن بخش

وی همچنین گفت: تمام موضوعات مربوط به یک بخش را در درون دفتر آن بخش متمرکز کرده ایم و یک دفتر برای تمام مباحث بخش خود از جمله فناوری، بازار، تولید و صادرات پاسخگو هست.

تمرکز و نقطه کانونی وزارت صمت رشته فعالیت‌هاست

وزیر صمت همچنین تمرکز وزارت صمت و نقطه کانونی آن را رشته فعالیت ها دانست و افزود: تمرکز و نقطه کانونی واحدهای استانی مبتنی بر جغرافیا، مردم و کسب و کار است و مسائل عام و کلی را ستاد وزارتخانه تنظیم می کند.

راه اندازی پیشخوان پاسخگویی وزارت صمت

فاطمی امین همچنین با بیان اینکه اداره پاسخگویی یکی دیگر از پروژه است که اجرا خواهد شد، ادامه داد: یکی از اقدامات تحولی که تا پایان سال تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد، پیشخوان پاسخگویی وزارت صمت می باشد.

پنجره واحد خدمات راه اندازی می شود

وی همچنین پنجره واحد خدمات را نیز از دیگر پروژه‌ها دانست که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود و در این خصوص گفت: این پنجره واحد هر مراجعه کننده را به یک پنجره الکترونیکی مرتبط می سازد.

وزیر صمت ساختار جدید را مبتنی بر راهبردها، اولویت‌ها و سطوح ملی و استانی دانست و افزود: این ساختار یکپارچگی فعالیتها را به ارمغان می آورد.

فاطمی امین همچنین تصریح کرد: در ساختار جدید ستاد و پشتیبانی را کوچک و عملیات را وسیع نمودیم و در ساختار جدید سه رده پشتیبانی، عملیاتی و هماهنگی عملیات وجود دارد.

وزارت صمت به سمت موضوعات راهبردی و کلان می‌رود

وی همچنین اضافه کرد: ۳۰ تا از ۹۰ پروژه تحولی وزارت صمت تا پایان سال کامل می شود و سال آینده فضای متفاوتی را در نحوه مدیریت وزارت صمت داریم که این وزارتخانه از روزمرگی‌ها بیرون می آید و به سمت موضوعات راهبردی و کلان می‌رود.

وزیر صمت همچنین ادامه داد: در انتخاب مدیران و معاونان تجربه برای من بسیار مهم بوده است تا مدیران علاوه بر وظیفه سازمانی رویکرد درست از مخاطب داشته باشند.

در این نشست مدیران جدید وزارت صمت بر اساس ساختار سازمانی جدید این وزارتخانه معرفی شدند.

 

شاتا

bardashtrooz.ir/news/73695

اخبار جدید

در جریان این بازدید، عظیمی‌فر با عباس محسنی‌نیکوگفتار، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت. معاون وزیر نفت با تأکید بر اهمیت راهبردی پروژه CCR در ارتقای کیفیت بنزین تولیدی و کاهش آلایندگی‌های زیست‌ محیطی، بر لزوم تسریع در راه‌اندازی این پروژه تأکید کرد. وی همچنین پیرامون چالش‌های پیش‌روی پروژه، به‌ویژه مسائل مرتبط با تأمین منابع ارزی و تجهیزات، قول مساعد برای پیگیری و رفع موانع موجود داد. عظیمی‌فر همچنین در بازدید از پست برق شهری پالایشگاه تهران، این پروژه را یکی از زیرساخت‌های مهم در تأمین برق پایدار و استمرار تولید و‌همچنین در مواقع مورد نیاز کمک به شبکه سراسری ‌و کاهش ناترازی دانست و بر اهمیت تکمیل و بهره‌برداری به‌موقع آن تأکید کرد. پروژه CCR پالایشگاه تهران به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم صنعت پالایش کشور، با هدف تولید افزایش تولید بنزین مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی در حال اجراست. این در حالی است که با توجه به افزایش مصرف بنزین در کشور و تلاش برای بهبود نسبت کیفیت به مصرف داخلی، پروژه‌های ارتقای کیفیت بنزین از اهمیت راهبردی برخوردارند. همچنین با توجه به برنامه‌های کشور برای افزایش تولید روزانه بنزین با استانداردهای بالاتر، تکمیل پروژه‌های مانند CCR در پالایشگاه تهران نقش مهمی در بهبود تراز انرژی کشور ایفا می‌کند. از این رو پالایشگاه نفت تهران با بهره گیری از تمام ظرفیت خود و تمرکز بر پروژه‌های اولویت‌دار افزایش کیفیت محصولات و توسعه زیرساخت‌های حیاتی، گام‌های عملی برای ارتقای عملکرد این صنعت برداشته است. رویکردی که بر اساس سیاست های راهبردی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همسو با سیاست‌های کلان وزارت نفت برای تقویت زنجیره ارزش افزوده محصولات نفتی و ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی در کشور ارزیابی می‌شود