۲۰ آذر ۱۴۰۰ | 19:10
کد خبر : 72584

دکتر شیری خبر داد:

افزایش سرمایه ۱۶۰۰میلیار تومانی پست بانک

یوسف دهقانی،برداشت روز-مدير عامل پست بانك گفت:با توجه به ملاحظات و محدودیتهای که در بودجه کشور وجود داشت تاکنون موفق به افزایش سرمایه نشدیم اما با تلاش زیاد توانستیم امسال مجوز ۴۱۰درصدی یعنی افزایش سرمایه ا.ز ۳۲۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۶۰۰میلیار تومان را از سازمان بورس اخذ کنیم.

به گزارش برداشت روز، دکتر بهزاد شیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: این بانک در سال ۷۴ با عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به عنوان بانکدار خرد حوزه روستایی تعیین شد و در سال ۸۲ به عنوان یازدهمین بانک دولتی با مجوز بانک مرکزی به خدمات رسانی خود ادامه داد.
شیری با اشاره به اینکه پست بانک تنها بانک کشور است که هم دولتی است و هم در بورس حضور دارد و ۲۳ هزار شخص حقیقی و حقوقی سهامدار این بانک هستند در تشریح نحوه عملکرد این مجموعه در حوزه های مختلف خدمات بانکی گفت: وقتی یک بانک دولتی مکلف به خدمات رسانی در مناطق روستایی و محروم می شود، عمده فعالیت های آن بانک هزینه ساز است تا سود آور، در حالیکه سهامداران در بخش خصوصی انتظار خلق سود دارند و اصلاً به این موضوع که شما در یک روستا در ۱۷۰ کیلومتری شهرستان مرکز استان سیستان و بلوچستان چه خدماتی ارایه می دهید، کار ندارند. یا به این موضوع اهمیت نمی دهند که شما در فلان منطقه یا روستای کشور مسئولیت اجتماعی تان را انجام می دهید یا هر کار دیگر، بلکه برای سهامدار بخش خصوصی فقط کسب سود هدف است.
مدیر عامل پست بانک ایران در ادامه به تشریح عملکرد و خدمات این بانک در مناطق روستایی کشور پرداخت و در این زمینه گفت: در مناطق روستایی و دور افتاده اگر یک بانک قصد ارائه خدمات بانکی و تسهیلات داشته باشد، هزینه های بسیاری را متحمل می شود درعین حال وقتی این امربه یک بانک دولتی تکلیف می شود، بر اساس این تکلیف باید به آنجا برود و این خدمات را ارایه نماید، همچنین قانون یاد شده مصوب کرد که پست بانک، بانک تخصصی بخش ICT کشور باشد و دولت نیز مکلف شد ظرف سه ماه از ابلاغ این قانون، اساسنامه پست بانک ایران را تنظیم کرده و به تصویب برساند.
آقای شیری افزود: این بانک ۴۰۳ شعبه در مراکز شهر‌ها و استان‌ها و ۵ هزار و ۷۴۰ باجه بانکی روستایی دارد و تقریبا هر شعبه دارای ۲۵ باجه روستایی است.
وی در ادامه به اقدامات مهم این بانک همزمان با صد روز نخست فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: رونمایی از ۸۸ باجه بانکی روستایی، افزایش تامین مالی خرد به ۶۲ هزار نفر، رونمایی از ۵ خدمت جدید در باجه‌های بانکی روستایی، تقدیر از استعداد‌های درخشان و برترین‌های کنکور سال ۱۴۰۰، پیاده سازی ۶۶ طرح عملیاتی برای بانکداری دیجیتال و افزایش تعداد خودپرداز‌ها و کاربران اینترنت بانک از مهمترین اقدامات این بانک بوده است.
وی افزود: این بانک تنها بانکی است که مجری انحصاری خدمات مالی در اتحادیه جهانی پست است و امسال در ارزیابی وبگاه‌ها در دولت الکترونیک رتبه نهم و سال گذشته به لحاظ ارائه اطلاعات عمومی استاندارد‌های شفافیت رتبه سوم را کسب کرد.
مدیر عامل پست بانک در تشریح خدمات این بانک به هموطنان روستایی گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات معیشتی به یارانه بگیران نیز، پست بانک ایران به تنهایی به ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار خانوار یارانه پرداخت می کند و این در حالیست که کل خانوارهای یارانه بگیر در کشور ۲۵ میلیون خانوار هستند و درحالیکه سهم پست بانک در بازار پول کشورکمتر از یک درصد است در حوزه خدماتی چون پرداخت یارانه به خانواده ها، سهم ما ۶ درصد از کل است. همچنین در زمینه پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد نیز، این تسهیلات را به تمام خانوارهای تحت پوشش پرداخت کرده ایم. عمده این خانوارها هم ساکن روستاهای کشور هستند.
مدیرعامل پست بانک ایران در خاتمه گفت: از سال ۹۷ تا ۳۰ آبان امسال این بانک تسهیلاتی معادل ۲۵ هزار میلیارد ریال به فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۱۹۵ هزار میلیارد ریال به فعالان حوزه روستایی داده است.

تجارتخانه آراد برندینگ