۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | 21:58
کد خبر : 7156

قائم مقام مدیرعامل سایپا خبر داد/ ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم عرضه توسط خودروسازان صحت ندارد

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش اظهار کرد: رکود مناسبتی ماه‌های نخست سال با شرایط شیوع ویروس کرونا تشدید شد و تقاضای واقعی بازار را کاهش داد اما بروز واسطه‌گری و تلاش برای کسب سود از طریق خرید و فروش خودرو، تقاضای کاذب قابل توجهی را شکل داد و التهاب را به بازار تزریق کرد.

به گزارش برداشت روز به نقل ازسایپانیوز، مجید باقری با بیان اینکه سایپا به عنوان یک بنگاه تولیدی و یکی از دو خودروساز بزرگ کشور در حیطه اختیارات و وظایف خود برای تنظیم بازار تلاش کرده، افزود: در سه ماه گذشته بیش از ۹۰ هزار خودرو تحویل مشتریان سایپا شده و بیش از ۱۵۰ هزار نفر از هموطنان نیز در طرح های فروش اینترنتی سایپا موفق به ثبت‌نام و پیش خرید خودرو شده‌اند، لذا ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم عرضه توسط خودروسازان و نیز عدم امکان ثبت نام اینترنتی (حداقل در خصوص گروه سایپا) صحت ندارد و ما در سایپا هر آنچه توان تولیدی داشته‌ایم به کار گرفته‌ایم و هرچه تولید کرده‌ایم به مشتری تحویل داده‌ایم.

وی ادامه داد: مجموع خودروهای تحویلی و ثبت‌نامی سایپا در سه ماه گذشته ۲۴۰ هزار خودرو بوده که آمار قابل قبولی برای نقش آفرینی یک خودروساز در تنظیم بازار به حساب می‌آید.

باقری قیمت های اعلام شده برای خودروها را هیجانی و غیرواقعی توصیف کرد و با بیان اینکه معامله‌ای با این قیمت‌ها در بازار اتفاق نمی‌افتد، افزود: قیمت سازی هدفمند در سایت های خرید خودرو توسط عده ای خاص و ایجاد وسوسه در مصرف‌کنندگان برای فروش خودرو خود به دلیل ایجاد پتانسیل کسب سود چند ده میلیونی، در کنار فضاسازی‌های رسانه‌ای افرادی که نفعشان در واردات خودرو و تضعیف صنعت خودرو کشور است باعث شده افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد (حتی برای خودروی پراید که تولیدش متوقف شده و ماه هاست به فروش نمی‌رسد) به دروغ به خودروساز نسبت داده شده و یک فضای سنگین و تصنعی بر علیه تولیدکننده ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب در ممنوعیت واردات خودرو به عنوان یک خط‌مشی صحیح و اصولی بیانگر نگاه متعالی معظم‌له به تقویت صنعت داخلی است که باید سرلوحه اظهارات و اقدامات نهادها و سازمان‌های متولی و مرتبط با صنعت خودرو قرار گیرد، افزود: با تاکید مدیریت ارشد گروه سایپا مبنی بر طراحی به روز و مدرن محصولات جدید این گروه، رشد بسیار خوبی را در حوزه افزایش کیفیت و شاخصه‌های روزآمدی شاهدیم و در سال جاری حداقل سه محصول جدید سایپا به بازار عرضه خواهد شد

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی