۱۳ آذر ۱۴۰۰ | 19:34
کد خبر : 71541

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در سومین همایش بین المللی تخصصی خرما:

تدوین برنامه متوازن برای حمایت از رشد و توسعه کالا و محصول خرما

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در سومین همایش بین المللی تخصصی خرما، گفت: برای کمک به توسعه و رشد کالا و محصول خرما برنامه متوازن تدوین شده و پیشنهادات در میز ملی خرما مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از شاتا: سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در سومین همایش بین المللی تخصصی خرما با حضور تعدادی از مسئولان ملی و بین المللی در بوشهر، گفت: برنامه تحولی در نظام توزیع با ۱۹ پروژه تدوین شده تا سطح قیمت در بخش تولید به حداکثر میزان در سطح مصرف برسد.
صدیف بیک‌زاده با اشاره به تشکیل میز ملی خرما در این استان اظهار داشت: در این راستا در زمینه تولید، تجارت، توزیع و صادرات خرما تصمیمات مهمی در رفع مشکلات و تحقق مطالبات ذی‌نفعان ارائه می‌شود.
وی شناسایی خلا بین تولید و بازار در عرضه و قیمت کالاها را یک ضرورت دانست و بیان کرد: شرایط کنونی از دید اقتصادی سخت قلمداد می‌شود ولی از این شرایط سخت می‌توان استفاده بهینه کرد.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی شاید آسیب‌هایی به بخش اقتصاد وارد کرده است گفت: از این فرصت می‌توان در توسعه صادرات استفاده کرد و در این زمینه تولیدی منجر به صادرات می‌شود که به بازار پیوسته و مستمر عرضه شود و صادرات محصولات از اهمیت خاصی برخوردار است.
بیک‌زاده با اشاره به تدوین برنامه متوازن با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صمت خاطر نشان کرد: برای کمک به توسعه و رشد کالا و محصول خرما برنامه متوازن تدوین شده و پیشنهادات در میز ملی خرما مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی بوشهر را استانی مهم برای تولید و صادرات کالاها دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های مهم تولیدی و تجاری برخوردار است.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت از تدوین برنامه‌های ویژه برای حمایت از مصرف کنندگان، تولید و صادرات خرما خبر داد و بیان کرد: تمام فعالیت‌ها باید منتهی به این شود که سهم تولید کننده از قیمت داخلی تا قیمت صادراتی بیشتر و متناسب با فعالیت‌های خودش باشد.
بیک‌‌‌زاده اصلاح شبکه‌ها، سیاست‌ها و مقررات حوزه توزیع کالای داخلی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این راستا برنامه‌هایی در قالب ۱۹ پروژه تنظیم شده است.
وی توازن بین رفاه تولیدکننده و مصرف‌کننده و فعالان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: وزارت صمت در دوره جدید خودش برنامه تحولی در نظام توزیع تدوین کرده و با ۱۹ پروژه بیشتر به سمت و سویی می‌‌رود که سطح قیمت در بخش تولید به حداکثر میزان در سطح مصرف برسد.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه قیمت خرما در فروشگاه‌ها ۲ تا ۳ برابر قیمت تولید عرضه می‌شود گفت: باید توجه ویژه‌ای به نظام توزیع شود که از اولویت‌های وزارت صمت محسوب می‌‌شود.
بیک‌زاده از آسیب‌شناسی و تدوین اصلاح نظام توزیع خبر داد و افزود: در این راستا از فضای شناختی خارج و وارد عرصه عملیاتی شده‌ایم و در زمینه توزیع خرما امید می‌رود از طریق اتحادیه‌های کشوری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهم تولیدکنندگان به حداکثر خودش برسد.
وی صادرات خرما را از اولویت‌های وزارت صمت دانست و اضافه کرد: در این راستا دیپلماسی در کشورهای هدف صادرات خرما از طریق استقرار رایزن‌ها دنبال می‌شود.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت بازگشت ارز صادراتی به صادرکنندگان را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این زمینه اقدامات مهمی مورد توجه قرار دارد تا صادرکنندگان انگیزه لازم برای افزایش صادرات داشته باشند.
توسعه بازارهای صادراتی از جمله اهداف سومین جشنواره تخصصی بین‌المللی خرما در استان بوشهر است.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی