۰۶ آذر ۱۴۰۰ | 19:49
کد خبر : 70887

بانک قرض الحسنه رسالت/

رشد نزدیک به ۹۰۰ درصدی بانک قرض الحسنه رسالت تنها طی شش ماه

بانک قرض الحسنه رسالت از جمله بانک‌هایی است که در سه سال گذشته وضعیت متفاوت و رو به رشدی را تجربه کرده و در سال جاری رشدی نزدیک به 900 درصدی را در سودآوری خود تجربه کرده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از بانکداری ایرانی، بانک قرض الحسنه رسالت در یک سال گذشته علاوه بر افزایش سرمایه حدود چهار برابری و رساندن سرمایه خود از رقم ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال، گام بزرگی را در جهت رشد کفایت سرمایه و نسبت های دارایی و سرمایه به ریسک برداشته است.

بر اساس همین رخدادها بود که بانک رسالت که در شهریور ۹۶ هیچ گونه درآمد مشاع نداشته و رقم این سرفصل را صفر اعلام کرده بود، در شهریور ۱۴۰۰ بعد از دوسال درآمد مشاع ۱۳ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریالی را ثبت کرده است.

نکته مهمتری که برای بانک رسالت رخ داده است موضوع سود خالص است. در یکی دو سال اخیر بانک قرض الحسنه رسالت با زیان خالص حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی مواجه بوده و رقم زیان رو به رشد بود اما در سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه ریزی های گذشته و بسترسازی های مناسب، سود خالص چهار هزار و ۵۸۴ میلیارد ریالی را با رشد ۸۵۱ درصدی نسبت به سال ۹۹ ثبت کرده است.

در شهریور سال گذشته بانک قرض الحسنه رسالت نه تنها برای هر سهم سودی در نظر نگرفته بود بلکه زیان ۲۱۱ ریالی نیز شناسایی کرده بود اما در سال جاری برای هر سهم ۲۳۶۲ ریال سود شناسایی کرده که بر اساس محاسبات حدود ۴۳۹ درصد رشد در این حوزه رخ داده است.

و نکته جالب توجه دیگر اینکه در ابتدای سال ۹۹ این بانک دارای زیان انباشته ۲۵۳ میلیارد ریالی بود و با توجه به اینکه در آن دوران سرمایه بانک ۵۰۰ میلیارد ریال بود خطر زیادی را متوجه بانک کرده بود و سبب نگرانی سرمایه گذاران شده بود اما در شهریور ۱۴۰۰ سود انباشته بانک به رقم چهار هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال رسیده که دو برابر سرمایه بانک است و نشان از سلامت مالی بانک و از بین رفتن کلیه ریسک های موجود است.

و در نهایت اینکه کفایت سرمایه بانک قرض الحسنه رسالت در ابتدای سال ۹۹ نزدیک به صفرو حدود ۰٫۹ درصد بوده اما در ابتدای سال ۱۴۰۰ به رقم ۲٫۶۸ درصد رسیده و رشد سه برابری نشان از بهبود نسبت سرمایه به دارای موزون به ریسک بانک نیز است.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ