۰۶ آذر ۱۴۰۰ | 19:48
کد خبر : 70884

بانک مهر ایران/

افزایش سهم بخش های غیر مولد از مالیات

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و درآمد در مجلس گفت : دولت مصمم است سهم بخش‌های غیر مولد و سوداگری در پرداخت مالیات کشور افزایش یابد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، سیداحسان خاندوزی پس از شرکت در شورای اداری استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه و درآمد، مذاکرات بسیار خوبی با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است و امیدواریم با شتاب گرفتن در تصویب این طرح بار مالیاتی از دوش تولیدکنندگان کشور کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم یکی از راهبردهای جدی در حوزه مالیات این بود که تا حد ممکن بار مالیاتی بر بخش‌های مولد و شفاف اقتصاد ایران کاهش پیدا کند تا تولیدکنندگان بتوانند با امکانات و نقدینگی بیشتر به فعالیت ادامه دهند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود : باید بخش مهم بار مالیاتی بر دوش کسانی باشد که از فعالیت غیر مولد و سوداگری کسب درآمد می‌کنند و متأسفانه در گذشته به سبب عدم در دسترس بودن سامانه اطلاعات اقتصادی، این افراد شناسایی نمی شدند و فرارهای مالیاتی رخ می داد.
خاندوزی با بیان این که در یکی دو سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در زمینه سامانه‌ها رخ داده است گفت : از رییس سازمان امور مالیاتی کشور خواسته شد تا به سرعت الگوریتم های شناسایی فرارهای مالیاتی را در دستور کار قرار دهد.
سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه مقررات‌زدایی و تسهیل محیط کسب و کار یکی از اولویت های وزارت اقتصاد است و تلاش داریم مقررات و مجوزهای زائد که یکی از عوامل تأخیر و طولانی شدن و نارضایتی شدید و مفسده است حذف شود افزود: درگاه ملی مجوز ها را باید قوی‌تر کنیم تا اکثر مجوزهای کشور به صورت برخط از طریق این درگاه صادر شود.
دکتر خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با اصرار و پیشنهاد وزارت اقتصاد استفاده از منابع راکد و اموال مازاد و کالاهای متروکه و مستغلات بلااستفاده در استان‌ها به عنوان یکی از روش‌های جبران کمبود نقدینگی در دستور کار قرار گرفت و دولت با این موضوع موافقت کرد.
وی افزود : پس از این موافقت، معاون اول رییس جمهور در یک بخشنامه رسمی این موضوع را ابلاغ کرد که همه دستگاه‌ها و استان‌ها باید این اصل را اجرا کنند و همکاری بیشتری در مسیر واگذاری اموال مازاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته باشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد در چند ماه پایانی سال شاهد وصول ارقام و منابع مالی خوبی از این محل باشیم.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ