۰۶ آذر ۱۴۰۰ | 19:03
کد خبر : 70755

علی صادقی مدیرعامل شرکت تولیدی پرهامین کرج:

مشکلات تولید در ایران، رقابت با برندهای خارجی را سخت می‌کند

مدیرعامل شرکت تولیدی پرهامین کرج در بیست و یکمین نمایشگاه رنگ و رزین در تهران برپایی نمایشگاه 1400 را شروعی برای فعالیت گسترده‌تر شرکت‌های تولید رنگ اعلام می‌کند.

به گزارش برداشت روز، علی صادقی با اشاره به موانع بر سراه این صنعت اعلام کرد که موضوع تحریم یک واقعیت است که دست ما را از مواد اولیه کوتاه کرده است و در بازارهای صادراتی نمی‌توانیم مراوده مطلوبی داشته باشیم.

در ادامه شروح کامل این گفت‌وگو را می‌خوانید:

وی گفت:شرکت پرهامین کرج از سال ۸۰ تاسیس شده که حدود ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد. از زمان مدیریت جدید و اداره شرکت تنوع محصول زیادی داشتیم. به عنوان مثال در چهار رسته ساختمانی، صنعتی،هنری و چوب تولید داریم.

ما تنها تولیدکننده رنگ‌های گیاهی چوب در ایران هستیم که به اسم ایرانی می فروشیم و قیمت‌مان هم ایرانی است.

صادقی افزود:امسال دومین دوره است که به اسم شرکت پرهامین شرکت کردیم. نمایشگاه بیشتر برای ما حالت دید و بازدید دارد چراکه ما بیش از همه با مشتری‌های قدیمی ارتباط برقرار می کنیم و سعی می‌کنیم آنها را حفظ کنیم.

برگزاری نمایشگاه بسیار عالی است چراکه با کارها و ایدها و مشتری‌های جدید آشنا می‌شوید و یکی از منابع ایده رقبا هستند و این موجب می ‌شود با شرکت‌های دیگر ارتباط برقرار کنیم.

به گفته ی وی بزرگترین و اولین موانع حال حاضر این صنعت مساله تولید و دومین مانع دولت است. متاسفانه هرچیزی که دولتها درآن دخالت کرده‌اند بیشتر منجر به مشکل شده است چراکه افرادی که در دولت در حال کار هستند در تخصص‌هایشان قرار نگرفته‌اند. مساله دیگر موضوع تحریم است و این یک واقعیت است که ما دستمان از مواد اولیه کوتاه است و در بازارهای صادراتی نمی‌توانیم مراوده داشته باشیم. به عنوان مثال ما جزو معدود شرکت‌هایی هستیم که در خلیج فارس هم صادرات داریم اما با هزار و یک مشکل روبرو هستیم. در ایران اگر شما درخواست وام بدهید با ۱۸ درصد سود باید بازپرداخت کنید اما رقبای ما در کشورهای عربی وام می‌گیرند با ۳ تا ۴ درصد سود، بازپرداخت را متعهد میشوند. در کشورهای جنوب شرق آسیا شرکت‌ها با یک درصد وام می‌گیرند. موانع و مشکلات زیادی بر سر راه ما قراردارد اما با تمام این وضعیت به کارمان ادامه دادیم.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ