به گزارش برداشت روز، صالحی نیا معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو در این جلسه با اشاره به سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه درخصوص اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی مسافر و بار گفت: دستیابی به اهدافی مانند کاهش تلفات جادهای، کاهش آلودگی زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت و با توجه به عدم تکافوی تعداد لکوموتیو موجود برای پاسخگویی به حجم تقاضای بار و مسافر فعلی در بخشهای داخلی، بین المللی و ترانزیتی و نیاز فوری کشور به لکوموتیو جدید، نیازمند تعامل و برنامه ریزی دقیق بر اساس الویت های این بخش است .
محسن صالحی نیا با بیان اینکه تامین منابع مالی اولویت مهم برنامه توسعه لکوموتیو است ، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی حمل بار و ۲۰ درصدی جابجایی مسافر باید نحوه تامین منابع مالی ، نوع منابع مالی و نحوه تاثیر گذاری و تزریق منابع کاملا شفاف سازی شود .
سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به کمبود لوکوموتیو در بخش مسافربری و بخصوص باربری گفت: به همین منظور شرکت راه آهن بدنبال تأمین ۱۰۰۰ دستگاه لکوموتیو طی حداکثر ۳ سال (۱۵۰ دستگاه از تولیدکنندگان داخلی و ۸۵۰ دستگاه بهصورت واردات) از طریق بخش غیر دولتی و یا رأسا با استفاده از منابع داخلی و یا منابع بودجه عمومی است.
کارگروه مشترک توسعه حمل و نقل ریلی با هدف هماهنگی بین دو وزارت خانه صنعت ، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در راستای تکمیل ظرفیت ساخت داخل صنایع ریلی تشکیل شده است .