۰۹ آبان ۱۴۰۰ | 18:23
کد خبر : 67249

مدیرعامل شرکت ملی مس:

اگر بازار داخلی را از دست بدهیم، صادرات را از هم دست خواهیم داد

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با بیان این که اگر بازار داخلی را هم از دست بدهیم صادرات را از دست خواهیم داد، گفت: چین به عنوان یک کشور فولادی، این استراتژی را داشته که به تناسب رشد تولید، در بازار داخلی برای توسعه آن برنامه‌ریزی انجام دهد.

به گزارش برداشت روز، اردشیر سعدمحمدی صبح امروز(۹ آبان‌ماه) در هشتمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس اظهار کرد: در یک دهه گذشته کشور چین همواره جزو مهم‌ترین تولیدکننده فولاد جهان بوده و این در حالی است که فولادسازان خاورمیانه در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۴ درصد فولاد جهان را تولید کرده‌اند.

وی با بیان این که چین به عنوان یک کشور فولادی، این استراتژی را داشته که به تناسب رشد تولید، در بازار داخلی برای توسعه آن برنامه‌ریزی انجام دهد، افزود: زمانی می‌توان در صادرات موفق شد که میزان تولید و مصرف در داخل کشور بالا باشد؛ همچنین برای بازارهای هدف باید تمرکز کرده و برای تولیداتی که ارتقا پیدا می‌کند، برنامه‌ریزی داشته باشیم‌.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با بیان این که در سال ۲۰۲۱ رشد تولید فولاد در جهان بهبود خواهد یافت، گفت: تناسب تولید به کارکنان در شرکت‌های فولادی ایران نسبت به شرکت‌های برتر ۵ به یک است و باید تغییر تکنیک در شرکت‌های فولادی همچون فولاد مبارکه انجام شود تا از دنیا جا نمانیم؛ در این زمینه انجمن فولاد می‌تواند گستره ارزیابی داشته باشد و به بازار آینده فکر کند.

وی با بیان این که میزان مصرف سرانه فولاد در ایران از ۲۴۲ کیلوگرم و به ۲۰۰ کیلو رسیده و در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: اگر بازار داخلی را از دست بدهیم صادرات را هم از دست خواهیم داد؛ قطعی برق در تابستان امسال برای فولادسازان مشکل‌ساز شده است و این در حالی است که در ۳۰ سال آینده سهم نفت در انرژی کم و مصرف برق افزایش می‌یابد.

سعدمحمدی ادامه داد: در جهان سالانه ۴ تریلیون دلار برای زیرساخت سرمایه گذاری می‌شود. ما نیز در ایران باید روی زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کنیم‌.

وی تصریح کرد: ۶۸درصد فولاد دنیا از سنگ آهن استفاده می‌کند و این در حالیست که ۲ کشور برزیل و استرالیا تامین کننده سنگ آهن است. ایران در ۳ دهه آینده باید میزان سنگ‌آهن افزایش پیدا کند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی