۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | 19:59
کد خبر : 61396

ارائه تمام فرآیندهای بانکی در پیشخوان مجازی رسالت

بانکداری بدون شعبه افق1400 بانک قرض الحسنه رسالت است و تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

به گزارش برداشت روز، مدیر اجرایی فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه رسالت در خصوص افق۱۴۰۰این بانک گفت: ما حرکت به‌سوی بانکداری بدون شعبه را از  حدود چهار سال قبل آغاز و با عملیاتی کردن بانکداری اجتماعی  همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور آماده  ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان هستیم.

سیدمحمدرضا مصطفوی تبدیل ۳۰۰ شعبه این بانک به کمتر از۳۰ شعبه را یک دستاورد مهم دانست و افزود: همین تعداد شعبه نیز در جاهایی قرار گرفته‌اند که فرهنگ آن جامعه هنوز به محیط وب و بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند اعتماد ندارد. این شعب نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ جمع آوری می‌شوند.

مصطفوی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه رسالت در پی مطرح‌شدن به‌عنوان اولین بانک بدون شعبه نیست، اظهارداشت: ما فقط  به دنبال فرهنگ‌سازی ارائه خدمات به مشتریان به‌صورت آسان، ارزان، شرعی و  بصورت غیرحضوری هستیم. تبدیل‌شدن به اولین بانک دیجیتال یا اولین نئوبانک در کشور را در اهدافمان نگذاشته‌ایم و در راستای این فرهنگ‌سازی نیز «پیشخوان مجازی رسالت» را ایجاد کردیم که فرایندهای شعب در آن به‌صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

مدیر اجرایی فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: هر شعبه بیش از ۱۳۰ فرایند را به صورت حضوری برای مشتریان انجام می داد که از سال۱۳۹۸ این خدمات در سامانه‌ «پیشخوان مجازی رسالت» ارائه می شود.

وی افزود: سامانه پیشخوان مجازی رسالت در حال حاضر سرویس‌های همچون برآورد تسهیلات، خدمات مبتنی بر کارت، درخواست کارت، تغییر سپرده و…… درمجموع ۴۳ فرایند را انجام می‌دهد. مصطفوی خاطر نشان کرد: آنلاین شدن درخواست واریز تسهیلات نیز در برنامه امسال بانک قرض‌الحسنه رسالت قرار دارد .

وی درباره آمادگی مشتریان برای دریافت خدمات غیرحضوری گفت: تقاضا و پذیرش خدمات غیرحضوری از سوی مشتریان از ابتدا وجود داشت ولی نیازمند زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی بود. امیدواریم در آینده ای نزدیک تمام مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت فرایندهای بانکی خود در بستر اینترنت و بدون محدودیت زمانی و مکانی دریافت کنند.

منبع:روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی