۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | 16:42
کد خبر : 5619

عملکرد ۶ ساله فروش پروژه‌های گروه سرمایه گذاری مسکن

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با فروش 4 هزار و 695 میلیارد ریال پروژه در سال مالی گذشته رکورد فروش پروژه های این شرکت در 6 سال گذشته را شکست.

به گزارش برداشت روز به نقل از هیبنا ، پس از دو سال کاهش فروش در گروه سرمایه گذاری مسکن که ناشی از رکود سنگین در صنعت ساختمان کشور بود، بهبود نسبی فروش در سال مالی ۹۶ اتفاق افتاد و در سال مالی ۹۸ در مجموعه شرکتهای تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن مجموعا بیش از ۷۷۸ واحد با کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری به ارزش بیش از ۴.۵ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

از تعداد ۷۷۸ واحد فروخته شده در گروه سرمایه گذاری مسکن، تعداد ۱۴۹ واحد تهاتر شده که ارزش آنها ۲۳ درصد از کل فروش شرکت در سال ۹۸ است. همچنین از تعداد کل واحدهای فروش رفته، تعداد ۶۵۴ واحد با کاربری مسکونی، ۸۰ واحد با کاربری تجاری و ۴۰ واحد با کاربری اداری بوده است.

بر این اساس عملکرد فروش پروژه های گروه سرمایه گذاری مسکن حاکی از آن است که پس از افت فروش ۵ ساله، سرانجام در سال ۹۸ فروش پروژه های شرکت رکورد ۶ سال اخیر را شکست.

حجم پروژه های این شرکت که در سال ۹۳ معادل ۴ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال بود، در سال ۹۶ با کاهش قابل توجه به ۳ هزار و ۲۴۶ ملیارد ریال رسید. همچنین در سال ۹۵ کل پروژه های واگذار شده گروه سرمایه گذاری مسکن ۳ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال بوده است.

در سال ۹۶ نیز کاهش پروژه های شرکت ادامه داشت و در این سال کل ارزش پروژه های به فروش رسیده گروه ۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال بوده است. اما از سال ۹۷ ارتقای عملکرد فروش گروه سرمایه گذاری مسکن و شرکت های تابعه محسوس بود به طوریکه در ارزش پروژه هایی که در این سال به فروش رسید، مجدد وارد کانال ۴ هزار میلیارد ریال رشد، ارزشی که بعد از ۳ سال افت واگذاری پروژه ها، حاصل شده بود.

با این حال نگاهی به ارزش پروژه های این شرکت در سال مالی ۹۸ نشان می دهد که ارزش این پروژه ها به ۴ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال رسید. بر اساس این گزارش آمارها نشان می دهد، ۸۲ درصد از فروش پروژه های گروه در واحدهای مسکونی، حدود ۱۳ درصد در واحدهای تجاری، حدود ۵ درصد در واحدهای اداری و کمتر از ۱ درصد در سایر کاربری‌ها بوده است.

ضمن اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن با هدفگذاری پروژه های جدید و ارتقای سطح کیفی پروژه ها، تلاش دارد سهم تقاضای مصرفی بازار را بیش از پیش به دست بیارد.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی