۰۷ تیر ۱۴۰۰ | 20:10
کد خبر : 54540

خبر خوش رئیس مرکز ملی فرش ایران/ افزایش چشمگیر صادرات فرش دستباف ایران نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته

کارنامه صادرات فرش دستباف ایران نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته به لحاظ ارزشی به میزان 84.6 درصد و وزنی 275 درصد رشد داشته است.

به گزارش برداشت روز، روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع از افزایش تغییرات سهم به لحاظ ارزشی به میزان ۸۴٫۶ درصد و وزنی ۲۷۵ درصدی نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته خبر داد.

    جدول۱- مقایسه صادرات فرش دستباف ایران در دو ماهه ابتدای  سال۱۴۰۰ با مدت مشابه سال قبل

سال وزن (تن) ارزش میلیون دلار تغییرات سهم نسبت به سال قبل(وزنی)درصد تغییرات سهم نسبت به سال قبل(ارزشی)درصد
۱۴۰۰ ۳۶۶٫۹ ۴٫۸ ۲۷۵٫۱ ۸۴٫۶
۱۳۹۹ ۹۷٫۸ ۲٫۶

                  ماخذ: گمرک جمهوری اسلامی ایران

وی افزود: ژاپن و آلمان دو کشور واردکننده  کشور وارد کننده اول از ۳۳ کشور مورد معامله با ایران بوده اند و بر همین پایه ۵۰ درصد از فرش صادراتی از فرودگاه امام، ۴۶ درصد از گمرک مهرآباد، و مابقی از بقیه گمرکات صادر شده است.

رافع تشریح کرد: میزان صادرات در تعرفه ۵۷۰۱۱۰۹۰ (کرک و پشم) حدود ۳٫۴ میلیون دلار  با سهم ۷۰٫۸ درصد از کل صادرات در دو ماهه ابتدای سال و سهم صادراتی در تعرفه ۵۷۰۱۱۰۱۰ (گبه ) ۱۳٫۱ درصد با ارزش ۶۲۱ هزار دلار و سهم صادراتی فرش ابریشم به میزان ۱۵ درصد با ارزش ۷۲۱ هزار دلار است.

         جدول۲- مقایسه صادرات فرش دستباف ایران در ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با مدت مشابه سال قبل

                                   (واحد سنجش: تن –میلیون دلار- درصد)  

                                  

شرح وزن (تن) ارزش میلیون دلار تغییرات سهم نسبت به سال قبل(وزنی) تغییرات سهم نسبت به سال قبل(ارزشی)
۱۴۰۰ ۲۱۴٫۴ ۲٫۷ ۱۵۵ ۲۸٫۵
۱۳۹۹ ۸۴٫۱ ۲٫۱

                              ماخذ: گمرک جمهوری اسلامی ایران

 

رافع بیان کرد: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران و همان گونه که جدول (۲) نشان می دهد با افزایش ۲۸٫۵ درصدی صادرات فرش به لحاظ ارزشی و رشد شایان توجه به میزان ۱۵۵ درصدی از نظر وزنی نسبت به مدت کمشابه در سال قبل روبرو هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: نیک‌ بختانه روند صعودی صادرات در دوماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ حاکی از افزایش تغییرات سهم به لحاظ ارزشی به میزان ۸۴٫۶ درصد و وزنی* ۲۷۵ درصدی نسبت مدت زمان مشابه خود در سال گذشته است.

ماخذ: محاسبات کامیلیا قلمزن نیکو رئیس گروه آمار و اطلاعات معاونت بازاریابی مرکز ملی فرش ایران

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی