به گزارش برداشت روز، به نقل از ایلنا، یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون با اشاره به فعالیتهای این شرکت بیمه و برنامههای آن گفت: بیمه تعاون سال ۹۲ تاسیس شد و در همه رشتههای بیمهای فعال است و در کل کشور نمایندگی و شعبه دارد و هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر از خدمات بیمه تعاون استفاده میکنند.
وی ادامه داد: بیمه حوادث، زندگی، اتومبیل، درمان تکمیلی، آتشسوزی، باربری، انواع بیمههای مسئولیت، مهندسی، کشتی، هواپیما از جمله خدمات ماست. ما همزمان هم به افراد حقیقی و هم به بنگاهها و اشخاص حقوقی خدمات بیمهای ارائه میکنیم.
مظلومی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۳ شرکت بیمه و کلوپ P&I در ایران فعالیت میکنند افزود: و ما خوشبختانه توانستهایم از زمان تشکیل بر اساس استراتژیهایی که طراحی کرده بودیم به اهداف خود در جذب مشتری برسیم و علاوه بر رشد کمی و کیفی به هدف اصلی که جلب رضایت مشتریانمان است دست پیدا کنیم.
وی افزود حدود هزار نماینده بیمه تعاون در کل کشور فعال هستند، که نسبت بالاتر آنها نمایندگی عمومی و فعال در زمینه فروش کلیه رشتههای بیمهای هستند و تعدادی نیز به صورت خاص در بخش بیمههای زندگی فعالیت میکنند.
وی با اشاره به اینکه بیمه تعاون استراتژی تنوع خدمات بیمه را به جای تمرکز در پیش گرفته است افزود: با این استراتژی ریسک را کاهش دادهایم و از این که مثلا به دلیل نوسانات اقتصادی در یک رشته بیمهای خاص شرکت آسیب ببیند جلوگیری کردیم. مبنای ما میانگین صنعت بیمه بوده است و در تمام رشتههای بیمهای آنچه که در متوسط صنعت بیمه رخ میدهد در بیمه تعاون نیز رخ میدهد. البته امروز بیمه زندگی بیمه تعاون (عمر و سرمایهگذاری) هدف جدیدی است که برای رسیدن به حداقل متوسط صنعت روی آن سرمایهگذاری کردهایم اما تمرکز انحصاری روی یک محصول نداریم.
وی با اشاره به تاثیرگذاری ویروس کرونا بر همه فعالیتهای اقتصادی به خصوص بیمه گفت: ما تلاش کردیم در سال گذشته به رغم همه مشکلات اقتصادی رضایت مشتریان را جلب کنیم و میزان رضایت با انجام پایشها و نظرسنجیها به صورت مستمر کاملا مشخص شده است. به ویژه ما در بخش سرعت پرداخت خسارتها و دسترسی به مراکز پرداخت خسارت وضعیت خوبی داریم و میزان رضایت خوب از دید زیاندیدگان و مشتریان وجود دارد.
وی ادامه داد: ما با توجه به گسترش ویروس کرونا یک محصول ویژه را طراحی کردیم به نام بیمه توقف کسب و کار که در آن فعالیت و مشاغلی که به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده بودند را تحت پوشش قرار دادیم و خسارت به آنها پرداخت کردیم و حتی این محصول مورد توجه شرکتهای بیمه خارجی قرار گرفت.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به سال تولید، مانعزداییها و پشتیبانیها گفت: شرکت بیمه مترادف با تولید است و ما به عنوان یک بخش اقتصادی باعث جهش تولید میشویم. شرکتهای بیمه علاوه بر تولید انواع محصولات به شرکتهای دیگر که خدمات مختلفی ارائه میکنند خدمات مختلفی را ارائه میکنند که بدون این خدمات امکان تعطیلی و ورشکستگی ناشی از بروز حوادث مختلف وجود دارد.
وی ادامه داد: یکی از عقبماندگیهای ما در صنعت بیمه بحث عدم گسترش بیمههای زندگی در سطح جامعه است. البته خوشبختانه در ۱۰ سال اخیر بیمههای زندگی رشد قابل قبولی داشتهاند. بیمههای زندگی هم اکنون حیات و ممات فرد را تحت پوشش قرار میدهد به شکلی که فرد با خرید این بیمهنامه و پرداخت حقبیمه اگر در پایان قرارداد در قید حیات باشد مبلغ خوبی را که بهعنوان سرمایه برایشان جمعآوری شده به صورت یکجا دریافت مینماید و اگر بیمهشده در قید حیات نباشد و یا از کار افتاده باشد تمام سرمایه به خانواده وی پرداخت میشود. علاوه بر آنها بیمه زندگی شرکت بیمه تعاون، بیماری کرونا، آتشسوزی منزل و بیماریهای خاص را نیز تحت پوشش قرار میدهد.
مظلومی افزود: خوشبختانه استقبال از بیمه زندگی به عنوان یکی محصولات بیمه تعاون خیلی خوب بوده و سودی که بیمهگذاران دریافت میکنند و همچنین پوششهای این بیمه باعث استقبال خوبی از سوی بیمهگذاران شده است. در طی این سالها ما سالانه بهصورت میانگین بیش از ۲۳ درصد سود پرداخت کردیم که بالاتر از سود بانکها است و افراد ضمن آنکه هر سال این سود را از ما میگیرند شامل پوششهای بیمهای نیز هستند.
وی با اشاره به اینکه بیمهها امروز در برخی موارد حتی از بانکها نیز اعتبار بیشتری دارند افزود: امروز بسیاری از بانکها حسابهای سپردهگذارانشان را در نزد شرکتهای مختلف بیمه میکنند و اگر اتفاقی برای بانک رخ بدهد بیمه باید اصل آن را پرداخت کند و امروز همه شرکتهای خصوصی بیمه در ایران کاملا قابل اعتماد هستند زیرا از سوی بیمه مرکزی نظارتهای سخت گیرانهای در خصوص توانگری آنها وجود دارد.
وی ادامه داد: بیمه تعاون هم اکنون به مدت سه سال است که موفق به کسب رتبه یک توانگری مالی شده است و این مساله نشان میدهد که ما میتوانیم صد در صد تعهدات خود را عمل کنیم و این گزارشات در سایت بیمه مرکزی موجود است و همه میتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
وی درباره بیمه لنجها و فعالیت در مناطق آزاد گفت: بیمه شناورها تعرفه خاصی ندارد و بیمه لنج در یک فضای رقابتی انجام میشود. در برخی از مناطق آزاد ما شعبه داریم ولی در برخی مناطق آزاد که دفاتر بیمه زیاد است مانند منطقه آزاد کیش فعلا ورود پیدا نکردهایم.
وی در خصوص بیمه محصولات کشاوری افزود که این بیمه زیر مجموعه یک صندوق مشخص است که وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاروزی است و به دلیل انحصار موجود و نگاه خاص به آن، این رشته بیمهای توسط شرکتهای بیمه تجاری مانند بیمه تعاون عرضه نمیشود.
درباره اینکه نگاه مردم به بیمه تکمیل درمان خیلی مثبت نیست گفت: هم اکنون در ایران حدود ۱۰ میلیون نفر بیمه درمان تکمیلی دارند که رقم خوبی است و امروز صنعت بیمه بخشی از هزینههای بخش درمان و وزارت بهداشت را قبول کرده است که بیشتر این خدمات را باید بخش بهداشت و درمان به جامعه ارائه میکرد. بیمه درمان تکمیلی سالهاست که برای صنعت بیمه سودآور نیست و زیانده است و نه تنها از این بخش سودی عاید صنعت بیمه نمیشود بلکه سوبسید نیز میدهد. در حالیکه ارائه انواع خدمات درمانی با اختصاص سوبسید کافی وظیفه حاکمیت است.
وی ادامه داد: امروز تقریبا بیمه پایه فقط ۱۰ درصد هزینههای درمان را تقبل میکند و ۹۰ درصد هزینههای درمان توسط بیمه تکمیلی پرداخت میشود. ما از سال ۹۷ علاوه بر ارائه بیمه درمانی تکمیلی گروهی به صورت انفرادی نیز افراد را تحت پوشش قرار میدهیم و خوشبختانه کسانی که تحت پوشش قرار گرفتند بیشترین میزان رضایت را دارند و در بین همه مشتریان ما بیشترین میزان رضایت از طرف کسانی است که بیمه تکمیلی انفرادی را خریداری کردهاند و صد در صد کسانی که سال ۹۷ و ۹۸ از ما بیمه تکمیلی خریدند سال بعد بیمه خود را تمدید کردهاند.