به گزارش برداشت روز، “کریم همتی”، در گفتوگو با چابکآنلاین، با بیان اینکه “تبلیغات در صنعت بیمه هدفمند نیست.”، گفت: شرکتهای بیمه بیشتر به دنبال برندسازی هستند تا معرفی محصولات و کارکردهای بیمه.
وی، افزود: تبلیغات هدفمند نیازمند شناخت دقیق مخاطبان است و هدف از تبلیغات هدفمند بازخورد و خروجی مطلوب است؛ بنابراین، مستلزم تقسیمبندی مخاطبان و مشتریان و تولید محتوای خوب و جداگانه برای هر بخش از نهادهای جامعه است که متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست.
مدیر روابط عمومی شرکت بیمه میهن، مهمترین مزیتهای تبلیغات هدفمند برای صنعت بیمه را آشنایی و شناخت مردم از کارکردهای بیمه و تبلیغات پیشبردی و فروش آن دانست و گفت: این امر در گام اول با اعتمادسازی و سپس با معرفی محصولات و کارکردهای بیمه بدست میآید و در نهایت به تقویت جایگاه صنعت بیمه میانجامد.
همتی، اذعان داشت که اگر مردم به کارکردها و نقش بیمه واقف باشند، قطعاً به دنبال بیمه نامه میروند و میتوانند با هزینه اندک، آینده مالی خود را تضمین کنند.
وی، درخصوص نقاط ضعف صنعت بیمه و محصولات بیمهای، گفت: محور تبلیغات بیشتر در برندسازی و معرفی شرکت بیمه است که این امر نقش کمرنگی در اقناع مخاطبان دارد و مشتری را به اخذ پوشش بیمهای ترغیب نمیکند!
مدیر روابط عمومی شرکت بیمه میهن، در پاسخ به این پرسش که ” آیا امکان اینکه همه شرکتهای بیمه با هم بر ای تبلیغات به اجماع برسند وجود دارد؟”، گفت: بیشک بله؛ این موضوع یکی از راهبردهای کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران است و در دستور کار اعضای این کارگروه قرار دارد.
وی، توضیح داد: اعضای کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران به این نتیجه رسیدهاند که صنعت بیمه برای فرهنگ سازی و بازخورد مطلوب از تبلیغات، نیازمند برنامه راهبردی مشترک اطلاع رسانی و تبلیغات است و اگر همه با یک هدف مشترک و به شکل منسجم اقدام کنند، اثر بخش و مسیر توسعه صنعت بیمه نیز هموارتر خواهد شد.
همتی، معتقداست که تولید محتوای مناسب برای معرفی محصولات و کارکردهای بیمه، ارائه محصولات اختصاصی و مورد نیاز هر بخش از نهادهای جامعه، تسهیل ارائه این محصولات و خدمات بیمهای در سادهترین شکل ممکن به مردم راهکاری است برای درک بهتر محصولات صنعت بیمه و تبلیغات هوشمند و اثر بخش تا از بیمه وسیله محکم و مطمئنی برای رفع نیازهای آینده خود فراهم آورند.