۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | 19:26
کد خبر : 47906

رکورد شکنی صندوق ضمانت صادرات ایران در سال ۱۳۹۹

صندوق ضمانت صادرات ایران در راستای تحقق شعار سال گذشته ودر جهت جهش تولید و توسعه صادرات در سال ۱۳۹۹علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه، رکورد پوشش های تجاری و سیاسی را در کشورشکست .

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران این صندوق در سال گذشته، با رکورد سه میلیارد و پانصد وشصت وسه میلیون دلار بالاترین میزان پوشش ریسک های سیاسی و تجاری صادرکنندگان در کشور را طی ادوار گذشته فعالیت ۵۰ ساله خود به ثبت رساند که نسبت به سال پیش از آن رشد ۳۵ درصدی را نشان می دهد .

پیش از آن رکورد پوشش های صادراتی صندوق ضمانت صادرات ایران مربوط به سال ۱۳۸۸ بود که حدود سه میلیارد و۲۰۰ میلیون دلار پوشش های صادراتی ارائه شده بود.

همچنین ضریب پوشش صادرات (سهم پوشش صندوق از صادرات غیرنفتی) در۱۲ماهه سال ۱۳۹۹، به ۱۰% رسید که بالاتر از متوسط این شاخص در میان کشورهای اسلامی و در حال توسعه به شمار می رود .

صندوق ضمانت صادرات ایران در سال گذشته معادل ۵/۱۰ میلیون دلار خسارت به صادرکنندگان در جهت تسهیل روند صادراتی آنان پرداخت نمود و ۳/۷ میلیون دلارنیز میزان بازیافت خسارت در سال گذشته بوده است.

برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۰ صندوق ضمانت صادرات ایران با توجه به شعار تولید، پشتیبانی ها ، مانع زدائی ها در نظر دارد با تمرکز بر توانمند سازی صادرکنندگان خرد ومتوسط شرکتها مدیریت صادرات و کمک به ظرفیت سازی های جدید صادراتی، خدمات هرچه بهترو متنوع تری را به فعالان اقتصادی ارائه دهد .

صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها موسسه بیمه‌اعتبار‌ صادراتی‌(ECA) ایران که همتای موسساتی نظیر ساچه ایتالیا، هرمس آلمان و سایناشور چین می‌باشد با صدور انواع بیمه‌نامه و ضمانت‌نامه‌های اعتباری نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی ایفا می‌نماید.

در شرایطی که مشکلات عدیده روابط بانکی و بیمه‌ای ناشی از تحریمهای ناعادلانه ایالات متحده آمریکا، تاثیر نامطلوبی بر روابط تجاری کشور با بازارهای خارجی ایجاد نموده است، این صندوق دستاوردهای مهمی در طی سالهای دولت تدبیر و امید به ویژه در سال ۱۳۹۹ کسب نموده و به میزان قابل توجهی، با طراحی محصولات جایگزین، خلا حضور بانکهای ایرانی در تجارت خارجی را مرتفع نموده است. هر چند این موضوع برای در امان ماندن از تحریمهای آمریکا کمتر رسانه ای شده و تنها فعالان عرصه صادرات از آن اطلاع یافته اند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی