۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | 19:35
کد خبر : 45861

با حضور مدیرعامل تیپیکو و مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو بررسی شد؛

ظرفیت‌های همکاری ایران و چین در حوزه دارو

سید حیدر محمدی مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو، پویا فرهت مدیرعامل هلدینگ دارویی تامین شامگاه دوشنبه با پیوستن به کلاب هاوس در جمع مدیران عامل شرکت‌های دارویی و فعالان صعنت دارویی کشور حاضر و به ارائه توضیحاتی در خصوص فرصت‌های همکاری ایران و چین در حوزه دارو پرداختند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از شستا رسانه، سید حیدر محمدی با بیان اینکه در حال حاضر چین پس از آمریکا، رتبه دوم بازار دارویی جهان را در اختیار دارد و بسیاری از تولید کنندگان دارو در سراسر جهان، مواد اولیه و محصولات دارویی مورد نیاز خود را از طریق چین تامین می کنند، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن سند راهبردی ایران و چین شرایط بهتر شود و بتوانیم تعاملات خوبی در حوزه دارو و صنایع وابسته با چین داشته باشیم.

مدیر کل دارو با اشاره به توان و ظرفیت های صنعت دارویی کشور گفت: در حال حاضر تلاش داریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه تولید مواد اولیه دارویی در کشور، تا حد امکان به خودکفایی برسیم.

محمدی با بیان اینکه قبل از اجرایی شدن این قرارداد، باید با کمک فعالان این حوزه اولویت ها و نیازهای دارویی کشور را مشخص کنیم، افزود: تامین مواد اولیه مورد نیاز کشور، قطعا پنجره روشنی برای صنعت دارویی کشور خواهد بود و می‌توان بسیاری از مشکلات و کاشتی های موجود در حوزه دارویی کشور را رفع کرد.

پویا فرهت نیز در این گفت و گوی صوتی با اشاره به میزان نفوذ چین در بازار دارویی جهان، گفت: صادرات چین در سال ۲۰۲۱ میلادی حدودا ۲۶ میلیارد دلار بوده است که ۲۲ درصد حجم این صادرات به بازار دارویی آمریکا بوده است.

مدیرعامل هلدینگ دارویی شستا با بیان اینکه هند به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده های مواد دارویی جهان ۷۰ درصد از اینترمدینت های خود را از طریق چین تامین می کند افزود: چین ۵ هزار شرکت فعال در حوزه دارویی دارد که ۸۰ درصد سهم این بازار در اختیار شرکت های متوسط و کوچک دارویی چین می باشد.

یکی از اعضای حاضر در این اتاق گفت و گوی صوتی اشاره کرد در حال حاضر کارگروه های سلامت قرارداد ایران و چین در وزارت بهداشت تشکیل شده و در حال بررسی و اولویت بندی ظرفیت ها و نیازهای کشور در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و صنایع مرتبط می باشند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی