۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | 18:32
کد خبر : 44902

الگوبرداری صنایع مس سرچشمه از مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران

قطب صنعت مس کشور از سامانه مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران الگوبرداری کرد.

به گزارش برداشت روز، با اجرای موفقیت آمیز نظام مدیریت دانش در شرکت پالایش نفت تهران و الگوبرداری ۷۷ شرکت دانش بنیان کشور از این سامانه، شرکت صنایع مس سرچشمه به عنوان هفتاد و هشتمین سازمان یادگیرنده از مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران الگوبرداری کرد.

بر اساس این گزارش شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۲ تیر ماه ۱۳۵۱، تشکیل و در سال ۱۳۵۵ به شرکت ملی صنایع مس ایران که در برگیرنده کلیه فعالیت‌های معادن مس کشور است تغییر نام داد.، استخراج و بهره‌برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلی‌متری از وظایف مهم این شرکت میباشد. معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهم‌ترین معادن مس کشور به شمار میرود.‬‬‬‬‬‬‬‬

مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران که عملاً از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار نموده است، تاکنون ضمن برخورداری از روند روبه رشد همیشگی به ویژه در سالیان اخیر و به واسطه همکاری و توجه جدی مدیران، مسئولان و کارکنان همواره به عنوان یک مزیت رقابتی و پشتیبان استراتژی ها برای این شرکت و به عنوان یک تجربه برتر و الگوی موفق به طور ویژه مورد توجه ارزیابان، ممیزان و سازمان های یادگیرنده و دانش بنیان ایرانی قرار گرفته است و توانسته در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، درس آموخته ها و تجربیات عملیاتی و اجرایی خود را با سایر سازمان ها به اشتراک بگذارد.

به طور کلی مدیریت دانش در شرکت پالایش نفت تهران یک رویکرد مشارکتی ) همگانی( و یکپارچه برای خلق، تسخیر، سازماندهی، دسترسی و به‌کارگیری دارایی‌های فکری سازمان است که این امر عاملی در جهت ارتقاء قابلیت های فردی، تیمی و سازمانی بوده و به ارتقای بهره وری، کیفیت، رشد سازمانی، نوآوری و سودهی از طریق بهره گیری از یادگیری ها، تجارب و خرد جمعی منجر خواهد شد.

باید اشاره داشت الگوبرداری(Benchmarking) به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت دانش، روشی است که سازمان‌ها به‌وسیله آن می‌توانند عملکرد و فعالیت‌های خود را بر اساس ترازیابی با بهترین صنعت یا سازمان، مقایسه، اندازه‌گیری و اصلاح نمایند.

روابط عمومی شرکت پالایشگاه نفت تهران

 

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی