به گزارش برداشت روز، دکتر محمود زاده رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران دراین نشست گفت : ۸۰ درصد موفقیت استراتژی در اجراست، لذا نباید در طرح ریزی باقی بمانیم و سریعا در همین برنامه سال آتی، اجرای راهبرد را به صورت عملی آغاز کنیم.
وی افزود: توجه به اهداف و اقدامات کلیدی که هم اکنون هم مشخص هستند باید سریعا در دستور کار قرار گیرند و نکته سازنده و عامل موفقیت در اجرایی شدن برنامه سال آینده بر این مبنا است که وفاق خوبی در شرکت از منظر شناخت مساله و راهکارها وجود دارد.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ حتما باید گام اول طرح ریزی راهبردی بلندمدت شرکت باشد، تصریح کرد: محوری ترین توانمندی و دارایی شرکت، زیرساخت شبکه است که باید به نحو مطلوب مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: توسعه شبکه نیازمند به سرمایه گذاری جدی دارد و برای سرعت دهی می توان کمک سرمایه گذاران داخلی را به همراه داشت. از سوی دیگر ما از کانال های مختلف به دنبال منطقی کردن تعرفه هستیم تا بتوانیم از مسیر عملیات شرکت نیز توسعه را به صورت جدی تری دنبال کنیم.
وی گفت: نگاه مدیریتی به مجموعه مخابرات باید تغییر کند. عمده مشکلات عملیاتی که امروز شرکت مخابرات با آن مواجه است، حاصل عدم بکارگیری به موقع راهبردهای مناسب است. لذا راهکار برون رفت از این وضعیت، اتخاذ تدابیر راهبردی است. البته که اقداماتی کوتاه مدت برای رفع مشکلات عملیاتی حتما ضرورت دارد.
مهندس دهناد، نایب رییس هیات مدیره نیز با تشریح اولویتهای بلندمدت و سیاستهای برنامه سال ۱۴۰۰ شرکت عنوان کرد: لازم است تا روزمرگی را در شرکت به فرهنگ کارآفرینی تبدیل کنیم. با توجه به اینکه طرح ریزی راهبردی خوبی صورت گرفته، می توان مشکلات جاری شرکت از جمله مشکل نقدینگی هم را با اتحاذ راهکارهای مناسب به مرور حل کرد.
وی گفت: مزیت های بالقوه شرکت از حیث زیرساخت و سرمایه های انسانی بسیار بالاست ، این حجم عظیم سرمایه، با این خروجی به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست و باید نگاه ها کاملا تغییر کند
وی افزود: حفظ و نگهداری سرمایه ها، شناسایی ظرفیت ها وتبدیل به توسعه ، افزایش ارزش سهام، جذب سرمایه گذاری، ایجاد فرصت های شغلی و رهبری صنعت با هدف تبدیل مخابرات به بزرگترین و مشتری مدارترین بازیگر عرصه و پایداری در آن از دیگر اولویت های مد نظر باید باشد.
مهندس دهناد همچنین افزود: استفاده از فرصت های کرونا و پسا کرونا در عرصه ارتباطات و مخابرات، استفاده از ظرفیت های فکری نخبگان و مشارکت مناطق در فرآیند تصمیم سازی در حال حاضر از برنامه های اصلی است که به مرور اجرایی می شود.
وی گفت: مخابرات زیر بنا و زیرساخت توسعه است ، لذا هم باید چرخ های خودش بچرخد و هم چرخ های توسعه کشور را به حرکت درآورد.
مهندس مهدوی عضو هیات مدیره شرکت ضمن تاکید بر اهمیت دقت و توجه به تعیین راهبرد و جهت گیری شرکت، سوالاتی در مورد مشکلات طرح ریزی و اجرای راهبرد در سال های گذشته مطرح کرد.
وی گفت: باید دید چرا طرحهای راهبردی قبلی کامل پیاده نشده و برخی رها شدند؟ چه کنیم که ره نگاشت فعلی به سرنوشت گذشته دچار نشود؟ با توجه به تغییرات مدیریتی و عدم ثبات در رویکردها، برخی اهداف ناقص پیاده شدند و باید بدبینی ایجادشده در بدنه را زدود. رهبری و تعهد مدیریت در طرح ریزی و جاری سازی راهبرد یک اصل غیرقابل انکار است.
وی افزود : لازم است تا طرح راهبردی شرکت مورد وفاق سهامداران قرار گیرد و همین سند، معیار ارزیابی عملکرد باشد.
وی گفت: شرکت باید حوزههای تمرکز خود را مشخص کند. ورود هیات مدیره باید در سطوح کلان شامل تحقق چشمانداز و شاخصهای کلیدی نتیجه باشد و سایر سطوح برنامه ریزی باید در سطح ستاد و مناطق مخابراتی دنبال شود.
در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران ستادی و معاونین ستادی شرکت مخابرات ایران نقطه نظرات خود را در مورد برنامه راهبردی و برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ بیان کردند ، همچنین مدیران مناطق مخابراتی از جمله، مازندران، البرز، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان و چهارمحال و بختیاری مطالبی را در خصوص وضعیت مخابرات منطقه و روند بهینه سازی فعالیت ها با مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران در میان گذاشته و برای حل مشکلات و تقویت نقاط قوت به هم اندیشی پرداختند.
گزارش فعالیت ها در مورد توسعه روستایی، استفاده از رادیو آی پی و سایر راهکارهای کم هزینه و درآمدزا در منطقه مازندران، مدیریت تلفن های بدون کارکرد، تقویت دایری و فروش FTTH به مشتریان از جمله مجتمع ها، فروش املاک با رویکرد جدید در استان البرز و گزارش اقدامات کلیدی استان خوزستان در خصوص افزایش درآمد از جمله مباحث ارائه شده در این جلسه بود.
اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران